اجتماعی

شمخانی: راهبرد فشار حداکثری بر ایران با کلید واژه «کرونا» تکمیل می‌شود

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران با ادعای این مطلب که قرار است راهبرد فشار حداکثری بر ایران با کلید واژه کرونا تکمیل شود، اضافه کرد: «فشار روانی به کشورها برای بستن مرزهای زمینی و هوایی و دروغ پردازی در مورد پنهان‌کاری ایران نقشه راه جدید است.»

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران در پیام توییتری نوشت: قرار است راهبرد فشار حداکثری بر ایران با کلید واژه کرونا تکمیل شود.

 

«علی شمخانی» در این توییت مدعی شد که  فشار روانی به کشورها برای بستن مرزهای زمینی و هوایی و دروغ پردازی در مورد پنهان‌کاری ایران نقشه راه جدید است.

عصر امروز نیز حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مدعی شد که «دشمن» قصد دارد با «هراس‌افکنی» درباره شیوع کرونا کشور را تعطیل کند.

حسن روحانی که در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا سخنرانی می کرد، افزود: «این یکی از توطئه‌های دشمنان است که با هراس‌افکنی کشور را به تعطیلی بکشانند.»

پیش از این نیز علی خامنه‌ای رهبر ایران گفته بود، بیماری «بهانه خوبی» بود که «دشمن» قصد داشت با بهره‌برداری از این فرصت، مشارکت در انتخابات را کاهش دهند.

همچنین بعد از ظهر امروز، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران رسانه‌های خارجی را متهم کرده بود که با انتشار آمار غلط از تعداد مبتلایان به بیماری کروناویروس و بزرگنمایی کمبودها در ایران در پی هراس‌افکنی در  جامعه‌اند. جلالی تهدید کرده بود که نباید کرونا را به یک بحران سیاسی تبدیل کرد.

گفتنی است وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران پیش از این اعلام کرده بود که 95 شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 15 نفر نیز جان باخته اند.

خاطرنشان می گردد که مرگ دو شهروند ایران بر اثر این ویروس در تاریخ 19 فوریه در شهر قم این کشور تائید شد. یک روز بعد وزارت بهداشت ایران ابتلای 5 نفر به این ویروس نیز تائید کرد. این درحالی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در تاریخ یکم فوریه ورود ویروس کرونا به این شهر را تکذیب کرده بود.

تعداد قربانیان این بیماری در ایران در تاریخ 21 فوریه، به 4 نفر و شمار افراد مبتلا به آن نیز به 18 تن رسید. وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که مرکز شیوع این بیماری قم است و همه افراد درگیر از اهالی این شهر بوده یا به آن سفر داشته اند.

علاوه بر قم، استان های مرکزی، تهران مازندران، گیلان، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، سمنان، البرز، همدان و کرمانشاه درگیر این بیماری شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا