آذربایجانایران

شورای صنفی فرهنگیان: «اسرا پناهی» نه تنها بیماری قلبی نداشت بلکه قهرمان شنای دختران آزربایجان بود

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار دو مطلب جداگانه در کانال تلگرام خود، ضمن تاکید دوباره بر کشته شدن «اسرا پناهی» به دست ماموران لباس شخصی جمهوری اسلامی، ادعاهای مقامات حکومتی مبنی بر فوت این دانش آموز تورک بر اثر «بیماری قلبی» را رد کرد و اعلام نمود «اسرا پناهی» نه تنها بیمار نبود بلکه «قهرمان شنای دختران آزربایجان» بود.

این شورا روز دوشنبه نوشت «پس از راستی آزمایی مجدد» از طریق منابع نزدیک و قابل اعتماد و همکارانمان در شهر اردبیل، «برای شورا مسجل شد» اسرا پناهی در جریان حمله نیروهای لباس شخصی به دبیرستان شاهد جان باخته است.

شورای صنفی فرهنگیان افزود: بر اساس تحقیقات، «هم‌چنین یک دانش‌آموز دیگر در همین مدرسه، از همان روز در کما به سر می‌برد.»

این شورا افزود: «اختلال در شبکه‌ی اینترنت و پلتتفرم‌هایی که مردم به آن‌ها اعتماد دارند، باعث شده است تا پیگیری دقیق خبر مرگ اسرا پناهی، با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شود.»

شورای صنفی فرهنگیان در ادامه ادعاهای مقامات حکومتی مبنی بر اینکه این دانش آموز اردبیلی «بیماری مادرزادی قلبی داشته» و بر اثر آن فوت کرده را رد کرد و نوشت: «اسرای کوچک متولد هشتاد و شش (پانزده ساله) بود. اسرا نه تنها بیماری قلبی نداشت بلکه قهرمان شنا بود و در شنای آزاد دختران آزربایجان (جام آزربایجان سال ۱۳۹۷) توانسته بود به مقام سوم (مدال برنز) دست یابد.»

این کانال افزود: «احتمال اینکه کسی با بیماری قلبی بتواند در ورزش سنگین و نفس‌گیری مانند شنا، مقام استانی کسب کند، آن ادعا را منتفی می‌نماید. هم‌چنین اینکه در یک روز در یک مدرسه مشخص یک دانش‌آموز فوت کند و دانش‌آموز دیگری نیز به کما برود و همه‌ی این‌ها عادی و طبیعی و بی‌ربط به حمله‌ی نیروهای امنیتی به مدرسه باشد را کاملاً زیر سوال می‌برد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا