خاورمیانهسیاست

شورای همکاری خلیج عرب: اظهارات نتانیاهو «تحریک‌آمیز و تجاوزکارانه» است

شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج‌عرب، اظهارات نخست‌وزیر دولت اسرائيل درباره الحاق «دره اردن» در کرانه باختری به این کشور را محکوم کرد.

«عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌عرب اظهارات روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائيل درباره الحاق «دره اردن» در کرانه باختری به این کشور را «تحریک‌آمیز و تجاوزکارانه» خواند.

الزیانی توضیح داد که این سخنان نتانیاهو با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل منافات دارد.

به گزارش شبکه العربیه، وی همچنین موضع قاطع شورای امنیت در حمایت از ملت فلسطین را خواستار شد و از جامعه جهانی خواست تا نقض حقوق ملت فلسطین در اسرائيل را محکوم کند.

در پی سخنان روز گذشته (سه‌شنبه) نتانیاهو درباره الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری به کشور اسرائيل، سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای این سخنان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سخنان نخست‌وزیر رژیم اسرائيل، تجاوزی به حقوق فلسطینیان و نقض صریح قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز گفت که دولت عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برای بررسی «تنش‌آفرینی خطرناک» اسرائیل شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائيل روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌‌کند.

او که در یک نشست خبری در قدس صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه، در تشریح طرح خود برای گسترش اراضی اسرائيل، گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت اسرائيل اعلام می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا