ورزش

شوک به ورزش ایران؛ کیمیا علیزاده نیز از شرکت در مسابقات جهانی با پرچم ایران امتناع کرد

کیمیا علیزاده تنها زن مدال‌آور ایران در تاریخ بازی‌های المپیک،قصد دارد در المپیک توکیو، خارج از پرچم ایران به رقابت بپردازد. در ماه‌های اخیر سعید ملایی در جودو و علیرضا فیروزجا در شطرنج نیز از شرکت در مسابقات بین المللی با پرچم ایران امتناع ورزیده اند.

خبرهای منتشر شده حاکی از آن دارد خانم کیمیا علیزاده تکواندوکار عضو تیم ملی ایران که اصالت آذربایجانی دارد، و عنوان اولین مدال آور زن تاریخ المپیک ایران نیز دارا می باشد، تصمیم گرفته است که در المپیک توکیو خارج از پرچم ایران به رقابت بپردازد.

 

 

به نوشته «رادیو فردا»، کیمیا علیزاده تنها زن مدال‌آور ایران در تاریخ بازی‌های المپیک، قصد بازگشت به ایران را ندارد.

 

این گزارش می افزاید: طبق گفته هم‌تیمی‌هایش، کیمیای ۲۱ ساله که تصویر بدون حجاب او هنگام تمرینات در هلند منتشر شده است، می‌خواهد آینده دوران قهرمانی‌اش را در آرامش، «به دور از تبعیض‌ها و استفاده ابزاری مقامات ورزشی از زنان مدال‌آور» پیگیری کند.

کیمیا علیراده شش رکورد تاریخی برای تکواندو و ورزش زنان ایران بجا گذاشته: اولین دختر طلایی در تکواندوی نوجوانان جهان، اولین دختر طلایی همه ورزش‌ها در المپیک نوجوانان، اولین زن مدال‌آور ایران در تکواندوی جهان، اولین زن ایرانی که روی سکوی المپیک رفت، جوان‌ترین مدال آور ایران در تاریخ المپیک و برنده اولین نشان نقره جهانی تکواندوی زنان ایران.

 

او حالا رکورد دیگری بجا گذاشته و نخستین مدال‌آور المپیکی در تاریخ ورزش ایران است که در حین دوران قهرمانی، آینده ورزشی خود را در خارج از ایران جستجو می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا