آذربایجانایران

«صالح ملاعباسی» فعال ملی آذربایجان به زندان اهر بازگشت

صالح ملاعباسی، فعال ملی و زندانی سیاسی آذربایجان محبوس در زندان اهر، پس از اتمام مرخصی هفت روزه روز پنجشنبه ۷ دی ماه جهت گذراندن ادامه محکومیتش به زندان اهر بازگشت.

این فعال ملی که در تاریخ ۱۳ آذرماه جهت تحمل محکومیت ۹۱ روز حبس بازداشت و به زندان اهر منتقل شده بود، به دلیل فوت یکی از بستگانش در تاریخ ۳۰ آذر به مرخصی ۷ روزه اعزام شد.

مامورین نیروی انتظامی صبح روز ۱۳ آذر با رفتار غیر انسانی و مغایر قانون با بالا رفتن از دیوار خانه این فعال ملی  با ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده صالح ملاعباسی را دستگیر کرده بودند.

صالح ملاعباسی فعال ملی آذربایجانی، در شعبه‌ی ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اهر به ریاست قاضی خدیوی از بابت اتهام «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

ملاعباسی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت، با قرار جلب دستگیر و با حضور در شعبه سوم دادیاری اهر، پس از تفهیم اتهام، با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده بود.

این فعال ملی همچنین در جریان اعتراضات ۱۴۰۱، در تاریخ ۱۷مهرماه با هجوم مامورین امنیتی با ضرب و شتم دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود. وی در تاریخ ۱۸ آبان با سپری نمودن ۱۷ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اهر آزاد شد.

لازم به ذکر است، صالح ملاعباسی به دلیل فعالیت های مدنی توسط مامورین امنیتی بارها بازداشت شده و با اتهامات متفاوتی از سوی دادگاه‌های حکومت ایران محکوم شده است. وی پیشتر در سال‌های ۸۵،۸۶،۸۷،۹۲،۹۴ توسط حکومت ایران بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا