آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

صدور قرار جلب به دادرسی برای شاهین برزگر 

شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برای شاهین برزگر که در اعتراضات تبریز در حمایت از مردم عرب احواز بازداشت شده بود قرار جلب به دادرسی صادر کرد.

شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به قضاوت بازپرس هادی شهابی، برای شاهین برزگر، فعال سیاسی آزربایجانی به اتهام «تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه‌ههی مخابراتی در فضای مجازی» قرار جلب به دادرسی صادر کرد.

این فعال آزربایجانی از اتهام «انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام» نیز تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شد.

آخرین جلسه بازپرسی شاهین برزگر، فعال مدنی آذربایجانی، روز یکشنبه ۲۱ شهریور، در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز برگزار شد.

برزگر ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل و در ۲۳ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان، تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است و تا کنون تنها اسامی برخی از بازداشتی ها از جمله پرویز سیابی گرجانی، نادر صادقیان، یوسف سلحشور، اولدوز قاسمی، محمد محمودی، رضا شهریور، محمد کاظمی، سیامک کوشی، کریم اسماعیل زاده، فراز معمار آذر، هادی محمدی، وحید محمدی، حسین قره جه داغی، جواد دهقان، محمد مردی، داوود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، شهروز برزگر، صالح اکرامی و بابک رضایی در شهرهای تبریز، اردبیل و تهران احراز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا