ایران

طرح تربیت جنسی در مدارس ایران

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ایران، از ارائه طرح «تربیت جنسی دانش آموزان» به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش)ضمن اشاره به تربیت جنسی دانش‌آموزان و آگاهی رساندن به آنها در خصوص محافظت و مراقبت از بدن خود، افزود: با توجه به تحولاتی که در جامعه ما در دهه اخیر به وجود آمده، امروز بیش از گذشته پرداختن به این نوع تربیت یعنی تربیت جنسی مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم گفت:

«بر اساس نیاز، ما کاری را در شورای عالی آموزش و پرورش آغاز کردیم و طرح ” تربیت جنسی” در این شورا مطرح شد، زیرا طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش ذیل سیاست‌های کلان کشور معنا پیدا می‌کند.

در حال حاضر متنی با عنوان “طرح تربیت جنسی” آماده شده که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

در تدوین این متن نقش اساسی و جدی داشته‌ایم و امیدواریم زمانی که این طرح به تصویب رسید، ذیل آن، برنامه‌هایمان را پیاده کنیم.
گرچه طی این سال‌ها برنامه‌هایی در راستای پیشگیری‌ و هوشیارکردن دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در زمینه آسیب‌های تربیت جنسی داشته‌ایم، اما با این مصوبه می‌توانیم سریع‌تر و صریح‌تر به موضوع تربیت جنسی بپردازیم.

او در ادامه گفت؛ درباره گنجاندن مقوله تربیت جنسی در کتب درسی، ما به طور غیرمستقیم آموزش‌هایی را در این زمینه در کتاب‌‎های درسی‌مان داریم، اما زمانی که در این راستا بخواهیم وارد بحث آموزش شویم، این مساله نیز جدی‌تر می‌شود.

امیدواریم این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و در چارچوب آن مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اقدامات خود را عملیاتی و اجرایی کند،.ضمن اینکه یک بُعد قضیه خانواده‌ها هستند، زیرا آموزش قبل از اینکه در مدرسه شکل بگیرد، در خانواده شکل گرفته است.

ما کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی‌مان را انجام داده‌ایم، حتی بخشی از منابع را آماده کرده‌ایم. در آموزش‌هایی که به مشاوران خانواده‌ داریم، سعی شده با رعایت همه اصول اخلاقی و اسلامی این موارد قید شود.»

خاطر نشان می گردد که در سال 2017 مطرح شدن این موضوع تحت عنوان سند آموزش «2030»، در محافل و جناههای دولت ایران باعث بروز اختلافاتی گردیده بود. بطوری که علی خامنه ای در دیدار با فرهنگیان، با اشاره به سند آموزش «2030» گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تسلیم سندهایی مانند 2030 یونسکو نخواهد شد. به‌چه‌مناسبت یک مجموعه به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های دنیاست این حق را داشته باشد که برای ملت‌های دنیا تکلیف مشخص کند؟ اصل کار غلط است اینکه سندی را امضا کنیم و بعد بیاییم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم، نخیر، مطلقاً مجاز نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا