ایران

طوفان گردوغبار ۳۵۰ نفر را در سیستان و بلوچستان روانه بیمارستان کرد، استان مرکزی تعطیل شد

طوفان گردوغبار ۳۵۵ نفر را در سیستان و بلوچستان راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرد و همزمان به دلیل افزایش ریزگردها و آلودگی شدید هوا، همه ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی و ورزشی استان مرکزی را برای دومین روز پیاپی تعطیل اعلام شد.

روح‌الله سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۵ نفر در منطقه سیستان طی دو روز گذشته به دلیل عوارض ناشی از گردوغبار به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کردند.

سرگزی افزود از این تعداد، ۳۰۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند اما ۴۸ نفر به دلیل شدت عارضه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان عارضه اصلی حاصل از طوفان گردوغبار را بیماری تنفسی عنوان کرد و گفت که با اعلام ستاد بحران، مراکز درمانی، پایگاه‌ها و بیمارستان‌های منطقه برای افزایش احتمالی مراجعه کنندگان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

سرگزی تاکید کرد که طوفان گردوغبار زمانی رخ می‌دهد که با وجود پدیده گردوغبار، سرعت باد نیز بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت باشد.

در همین حال مهدی زندیه وکیلی، رییس کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی نیز خبر داد که به دلیل افزایش ریزگردها و وضعیت خطرناک هوای استان مرکزی، همه ادارات و بانک‌ها، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و مراکز ورزشی استان مرکزی و شهر اراک در روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه برای دومین روز متوالی تعطیل اعلام شده است.

این تعطیلی پس از آن اعلام شد که به گفته علیرضا محرابیان، رییس امور آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان مرکزی، شاخص کیفیت هوای اراک، در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

محرابیان افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در عصر چهارشنبه در اراک به عدد ۴۷۱ و وضعیت خطرناک رسید و در شازند نیز به ۲۲۵ بوده که نشان دهنده وضعیت بسیار ناسالم هوا برای همه افراد است.

در چند روز گذشته، آلودگی هوا و افزایش ریزگردها بسیاری از استان‌های ایران از جمله تهران، البرز، اصفهان، مرکزی، فارس، خوزستان، لرستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، قم، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به اعلام تعطیلی در چند استان از جمله استان تهران، البرز، مرکزی منجر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا