آذربایجانایران

طومار بیش از دو هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای لغو احکام سنگین شورای انضباطی علیه دانشجویان دانشگاه

هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال، سیاسی فرهنگی، اقتصادی نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‌ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی‌های مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات سلب کند.

تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.

حق دانشجویانی که نسبت به وقایع جاری جامعه بی تفاوت نبوده و سعی دارند از تمام امکان‌های موجود در جهت بهبود شرایط کشور استفاده کنند تهدید و تعلیق و تبعید نیست. خواهران و برادران ما که سالها در همین نظام آموزش و پرورش کشور تحصیل کرده و اکنون به حکم ندای وظیفه و وجدان خود اعتراضی مسالمت آمیز نسبت به مسمومیت دختران این کشور داشته‌اند را نباید از حق تحصیل محروم کرد از این رو ذکر چند نکته را ضروری می‌دانیم.

ما دانشجویان دانشگاه گواهی می‌دهیم که نظم عمومی در محدوده دانشگاه به واسطه اقدامات دانشجویان محکوم‌شده در کمیته انظباطی باعث برهم زدن نظم کلاس‌ها و آموزش و برنامه دانشگاه نشده و به هیچ وجه مخل آسایش عمومی نبوده است. اتهام بلوا و آشوب که به این دانشجویان نسبت داده شده کاملا بی اساس می‌باشد و در اعتراض به حق و مسالمت آمیز این دانشجویان هیچ کار خلاف شان و آسیب به اموال حقوقی صورت نگرفته است.

ما امضا کنندگان گواهی می‌دهیم که احکام صادره شورای انضباطی برای این دانشجویان موجب تشویش اذهان ما و بر هم خوردن آرامش ذهنی ما شده است.

ما امضا کنندگان این نامه از حق آزادی بیان حق تجمع و تمام حقوق قانونی و مصرح انسان‌ها حمایت می‌کنیم.

با در نظر گرفتن موارد فوق شما حق ندارید با برخوردهای قهری و احکام فله‌ای سعی در ساکت کردن دانشگاه داشته باشید. ما نمی‌توانیم شاهد پایمال شدن حق آزادی بیان هم دانشگاهیان خود باشیم. شورای انضباطی دانشگاه چه در پرونده‌های داخل دانشگاهی و چه در پرونده‌هایی که به وزارت ارسال کرده است با نگاه ابزاری به قانون سعی در سرکوب دانشجویان داشته است.

لذا خواسته خود را به صراحت و شفاف اعلام می‌کنیم:
احکام تعلیق صادره در دانشگاه تماما باید لغو گردند و به پرونده ۱۰ تن از دانشجویانی که متاسفانه به وزارت ارسال شده است باید در دانشگاه رسیدگی شود تا بیش از این در حق این دانشجویان اجحاف نشود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا