ایران

ظریف در سیپری: ما به مردم خود متکی هستیم!

وزیر خارجه ایران: شما معتقدید ما مردم خود را تحت فشار قرار دادیم در حالی که در هر انتخاباتی شاهد مشارکت 70 درصدی مردم هستیم. آنها مجبور نیستند در انتخابات شرکت کنند، ولی از کشورشان حمایت می کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (سیپری) مدعی شد که ایران میزبان مهاجران افغانستانی هست که در مدارس ایرانی تحصیل می کنند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر و زنان در ایران گفت: ما کشوری در منطقه هستیم که به مردم خود متکی هستیم. شما معتقدید ما مردم خود را تحت فشار قرار دادیم در حالی که در هر انتخاباتی شاهد مشارکت 70 درصدی مردم هستیم. آنها مجبور نیستند در انتخابات شرکت کنند، ولی از کشورشان حمایت می کنند.

وزیر خارجه ایران همچنین درباره حقوق زنان در ایران اظهار کرد که سفیر بعدی ایران در فنلاند یک خانم خواهد بود!

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزادی دگرباشان جنسی در ایران گفت: «همجنس گرایی در ایران غیرقانونی است همانطور که خوردن مشروبات الکی غیرقانونی است. قوانین ما براساس قواعد اسلامی است و ما این را پنهان نمی کنیم. اقلیت های مسیحی در ایران حضور دارند و می توانند قواعد مذهبی و … خود را انجام دهند.»

وزیر خارجه ایران مدعی شد: «آخرین باری که درباره همجنس گراها اظهارنظر کردم روزنامه بیلد نوشته بود که ظریف از کشتن همجنس گراها دفاع می کند، ولی من می گویم کسی نمی تواند در ملاء عام قوانین کشور را نادیده بگیرد.»

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار «کرد» حاضر در جلسه درباره فعالیت آزاد خبرنگاران «کرد» در ایران، مدعی شد: ایرانی ها و کردها برای قرن هاست با هم ارتباط دارند، خبرنگار کرد مثل خبرنگار ایرانی است و باید به قوانین احترام بگذارند. اگر جمعیت کردها در ایران را با دیگر نقاط دنیا مقایسه کنید، شاهد خواهید بود که وضعیت کردها در ایران بهتر از دیگر نقاط جهان است.

ظریف ادعا کرد: اگر من با کردها مخالف بودم اولین سفیر کرد ایرانی را در ویتنام منصوب نمی کردم و اگر با سنی ها مشکلی داشتم، اولین خانم اهل سنت را در برونئی به عنوان سفیر منصوب نمی کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا