ایرانسیاست

ظریف: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می‌فروشیم!

وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری صفحه خود، با اشاره به سخنان مقامات ایالات متحده مبنی بر جلوگیری از فروش نفت ایران، گفت: که تهران به هر کدام از مشتریان خود که بخواهد نفت خواهد فروخت.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری به سخنان اخیر مقامات ایالات متحده درباره ایران و همچنین تلاش‌های تهران برای یافتن برون‌رفت از محدودیت‌های اعمال شده بخاطر پرونده هسته ای ایران پرداخت.

او در این پیام توئیتری نوشت:«آمریکا ما را از تجهیزات دفاعی محروم کرد ما اقدام به ساخت موشک‌ها کردیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد. آمریکا ما را از دستیابی به سوخت هسته‌ای منع کرد ما آن را ساختیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد.»

ظریف در ادامه مدعی شده است:« در حال حاضر آمریکا درگیر دزدی دریایی و تهدید برای جلوگیری از فروش نفت ایران به مشتریان سنتی است. پامپئو نق زدن را متوقف کن: ما نفت را به همه و هرکدام از مشتریان خواهیم فروخت.»!

لازم به یادآوری است که به دنبال سیاستهای تنش آفرین ایران در منطقه و نیز به منظور جلوگیری از دست یافتن این کشور به سلاحهای هسته ای، از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم هایی علیه ایران اعمال گردیده که در پی آن جامعه بین المللی از خرید نفت ایران امتناع می کند. در این پیام توئیتری وزیر خارجه ایران اشاره ای به این موضوع نداشته است که آیا قرار است نفت این کشور به کدام مشتری فرضی فروخته شود!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا