ایرانخاورمیانه

عراق واکسن‌های «ایرانی» کرونا را از مسافران نمی‌پذیرد

براساس تازه‌ترین مقررات سفر اتباع ایران به عراق، واکسن‌ «ایرانی» کرونا در بین واکسن‌های مورد تایید بغداد نیست.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما، در اطلاعیه‌ای آخرین مقررات سفر به کشور عراق را اعلام کرد و می‌گوید که مسافران ایران باید یکی از واکسن‌های «مورد تایید عراق» را زده باشند.

شرکت هما می‌گوید مسافران بالای 12 سال تنها 14 روز بعد از دریافت آخرین نوبت واکسن‌های مورد تایید عراق شامل «فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون، سینوفارم و سینوواک» می‌توانند به شرط منفی بودن تست کرونا در محدوده 72 ساعت پرواز، به عراق سفر کنند.

در میان واکسن‌های یاد شده، نامی از واکسن‌های تولید ایران نیست.

تاکنون هیچ کدام از واکسن‌های تولیدی ایران برای ویروس کرونا تاییدیه بین‌المللی نگرفته و جمهوری اسلامی ایران از آبان‌ پارسال واردات واکسن‌های خارجی را متوقف کرده است.

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو نیز دی‌ماه پارسال با اذعان به نبود تاییدیه بین‌المللی برای واکسن‌های کرونای تولید ایران گفته بود هنوز مدارک علمی بر اساس مستندات مجامع بین‌المللی همانند سازمان جهانی بهداشت برای آن‌ها تهیه نشده است.

وزارت بهداشت ایران از آبان پارسال اعلام آمار واکسیناسیون کرونا به تفکیک واکسن را متوقف کرده است و فقط آمار کلی را اعلام می‌کند، از این رو مشخص نیست چند نفر با واکسن‌های “ایرانی” مثل برکت واکسینه شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی و بنا بر گزارش‌ها، به نظر می‌رسد بیشتر جمعیت در ایران با واکسن سینوفارم چین واکسینه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا