خاورمیانه

عراق| پل «الجمهوریه» توسط تظاهرات کنندگان بسته شد

رسانه های عراقی تصاویری منتشر کرده اند که نشان می دهد گروهی از تظاهرات کنندگان با ایجاد دیواره انسانی بر پل «الجمهوریه» در مرکز بغداد مسیر پل را برای کسانی که بخواهند به «منطقه خضراء» بروند مسدود کرده اند.

به گزارش «السومریه»، تظاهرات کنندگان می کوشند که تظاهرات را به منطقه میدان التحریر و اطراف آن منحصر کنند و مانع از عبور معترضان به سمت منطقه حفاظت شده خضراء شوند.

 

پیش از این، منابع خبری عراقی از شدت گرفتن تدابیر امنیتی در بغداد و حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس در ورودی پایتخت و خیابان های اصلی و مسیرهای منتهی به منطقه حفاظت شده خضراء (سبز) خبر دادند.

 

این تدابیر شدید همزمان با فراخوان گروه های ناشناس موسوم به «جوکر» برای شدت بخشیدن به تظاهرات و ورود به منطقه خضراء است.

 

معترضان در میدان التحریر شب گذشته با صدور بیانیه ای که از بلندگوهای میدان التحریر قرائت شد نیز تأکید کردند که آنچه در شبکه های اجتماعی درباره تظاهرات 12/10 و ورود معترضان از سرتاسر عراق به بغداد و گرفتن منطقه خضراء هیچ ربطی به تحصن کنندگان در میدان التحریر ندارد و «انقلاب ما مسالمت آمیز می ماند».

 

آنان خطاب به «برادران معترض در استان ها» گفته اند که برخی مفسدان طرحی ریخته اند تا این تظاهرات را به خرابکاری بکشانند تا بتوانند سرکوب آن را توجیه کنند، «اما ما هوشیارانه حالت مسالمت آمیز و ادامه تحصن در میدان ها را حفظ می کنیم و اجازه نمی دهیم خون برادرانمان دوباره ریخته شود».

 

بسیاری از نخبگان فکری و فرهنگی نیز نسبت به فراخوان حمله به منطقه خضراء هشدار داده و از همه معترضان در استان های جنوبی خواسته اند که در شهرهای خود بمانند و به بغداد نیایند.

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا