اقتصادایرانجهانخاورمیانه

عربستان جای ایران را برای توریست‌های اروپایی گرفت

یک تورگردان ایرانی گفت با توجه به وضعیت نامعلوم امنیت بهداشتی و واکسیناسیون کرونا در ایران، عربستان جای ایران را برای توریست‌های اروپایی گرفت.

مهدی اشراقی، تورگردان ایرانی به ایسنا خبر داد: «شرکت‌ها و سامانه‌های رزرواسیون آنلاین گردشگری در اروپا به تازگی عربستان را به فهرست تورها و مقاصد سفر اضافه کرده‌اند، درحالی که دیگر اثری از تورهای ایران نیست.»

به گفته این تورگردان ایرانی با توجه به وضعیت نامعلوم امنیت بهداشتی و واکسیناسیون کرونا در ایران، بسیاری از کشورها فعلا سفر به ایران را مسکوت گذاشته‌اند. این درحالی است که کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه از جمله ترکیه، امارات و عربستان به عنوان رقیب جدی، تبلیغات فشرده و گسترده‌ای را حتی در دوران همه‌گیری کرونا برای جذب گردشگران انجام داده و برنامه‌ریزی خود را برای ازسرگیری سفرهای بین‌المللی در آینده نیز مشخص کرده‌اند.

عربستان سعودی با واکسیناسیون بیش از ۳۰ درصدِ جمعیت کشورش و همچنین کنترل میزان ابتلا به ویروس کرونا، از ماه اوت مرزهایش را بر روی مسافران و گردشگران واکسینه شده باز کرده و به تازه‌گی هم اعلام کرده که پس از یک سال وقفه، عمره را با حضور محدود اتباع خارجی برگزار می‌کند و حالا تورهای ماجراجویانه این کشورِ مرموز از نگاه گردشگران، روی تابلو تبلیغات آژانس‌های توریستی اروپا و آمریکا نشسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا