اقتصادخاورمیانه

عربستان سعودی برای ایجاد صنایع غیرنفتی، پروژه هواپیمایی ملی جدیدی راه‌اندازی می‌کند

ولیعهد عربستان سعودی روز سه شنبه ۸ تیر از برنامه های خود برای راه اندازی دومین هواپیمایی ملی در راستای ایجاد صنایع غیرنفتی خبر داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز سه شنبه ۸ تیر از برنامه های خود برای راه اندازی دومین هواپیمایی ملی به عنوان بخشی از استراتژی گسترده برای تبدیل عربستان به یک قطب جهانی لجستیکی در راستای ایجاد صنایع غیرنفتی خبر داد.

رسانه های رسمی دولتی گزارش دادند، ایجاد چنین پروژه‌ای از نظر ترافیک حمل و نقل هوایی، عربستان سعودی را به رتبه ۵ جهانی ارتقاء می‌دهد.

شاهزاده محمد، پیشگام تلاش برای عربستان سعودی، بزرگترین اقتصاد عربی و بزرگترین کشور خلیج از نظر جغرافیایی، برای افزایش درآمد غیرنفتی به حدود ۴۵ میلیارد ریال (۱۲ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰ است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گفت، تبدیل پادشاهی به عنوان یک مرکز لجستیک جهانی، که شامل توسعه بنادر، شبکه های ریلی و جاده ای است، سهم بخش حمل و نقل و لجستیک از تولید ناخالص داخلی را از ۶ درصد به ۱۰ درصد افزایش می دهد.

شاهزاده محمد در گزارش این خبرگزاری گفت: “هدف این استراتژی جامع، تبدیل عربستان سعودی به عنوان قطب جهانی حمل و نقل بین سه قاره است.”

وی افزود: “این به سایر بخشها مانند گردشگری، حج و عمره کمک خواهد کرد تا به اهداف ملی تعیین شده برسند.”

در گزارش آمده است، افزوده شدن یک خط هوایی دیگر باعث افزایش تعداد مقصد بین المللی از عربستان سعودی به بیش از ۲۵۰ و ظرفیت بار مضاعف هوایی به بیش از ۴.۵ میلیون تن می شود.

شاهزاده جوان سعودی از طریق استراتژی چشم انداز ۲۰۳۰ خود تلاش می کند اقتصاد سنگین نفت پادشاهی را متنوع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا