خاورمیانهسیاست

عربستان سعودی تلاش شبکه وابسته به حزب‌الله برای واردات محموله مخدر را خنثی کرد

عربستان سعودی و نیجریه تلاش برای وارد کردن بیش از ۴۵۰ هزار قرص آمفتامین کاپتاگون (قرص روانگردان) به این کشور توسط شبکه ای مرتبط با حزب الله لبنان را خنثی کردند.

عربستان سعودی و نیجریه تلاش برای وارد کردن بیش از ۴۵۰ هزار قرص آمفتامین کاپتاگون (قرص روانگردان) به این کشور توسط شبکه ای مرتبط با حزب الله لبنان را خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، گفته می شود که این شبکه در تلاش بود تا ۴۵۱ هزار و ۸۰۷ قرص آمفتامین کاپتاگون را از طریق دریا از لبنان به جمهوری فدرال نیجریه و از آنجا به عربستان منتقل کند.

این داروها در داخل تجهیزات مکانیکی مخفی شده بودند.

بسته ها با هماهنگی همتایان در جمهوری نیجریه، قبل از ارسال به کشور دیگر و ارسال به عربستان، کشف و ضبط شد.

کاپتاگون به دلیل تأثیراتی که می تواند بر خستگی داشته باشد، توسط ستیزه‌جویان در جنگ استفاده می شود. این آمفتامین، به طور گسترده از لبنان به صورت غیرقانونی ساخته و صادر می شود.

پس از دستور عربستان برای ممنوعیت واردات تمام محصولات از بیروت، مقامات لبنانی متعهد شدند که برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به خارج از این کشور اقدامات بیشتری انجام دهند.

روابط بین بیروت و ریاض در سال های اخیر پس از افزایش نفوذ حزب الله بر دولت لبنان و موسسات آن تیره شده است. حزب الله همچنان از شبه نظامیان حوثی یمن حمایت می کند که تقریباً روزانه عربستان سعودی و غیرنظامیان را در داخل پادشاهی مورد حمله قرار می دهند.

در ماه آوریل عربستان سعودی واردات میوه و سبزیجات از لبنان را به این کشور یا عبور این محموله‌ها از این کشور را به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم در پی کشف محموله‌هایی از قرص کپتاگون در بندر جده که در بارهای میوه جاسازی شده بودند، اتخاذ شد.

سفیر عربستان سعودی در بیروت، در آن زمان در توییتر از کشف و ضبط بیش از ۵۷ میلیون قرص آمفتامین در محموله‌های وارداتی لبنان از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه آوریل ۲۰۲۱ خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا