خاورمیانه

پادشاهی عربی سعودی 8 درصد از سهام آرامکو را به سبد سهام PIF منتقل می کند

به گزارش رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاهی عربی سعودی روز پنجشنبه از تکمیل انتقال 8 درصد از کل سهام منتشر شده آرامکو از مالکیت دولت به شرکت های تحت مالکیت کامل صندوق های سرمایه گذاری عمومی خبر داد.

SPA در گزارش خود گفت: پس از انتقال، کل مالکیت ایالتی 82.186 درصد از سهام شرکت خواهد بود.

انتقال روز پنجشنبه دارایی های صندوق را به حدود 900 میلیارد دلار افزایش می دهد و آن را به هدف 1 تریلیون دلاری تا سال آینده نزدیک می کند. دولت آخرین بار در آوریل 2023 بخشی از سهام آرامکو را به PIF منتقل کرد، زمانی که این صندوق 4 درصد از سهام را به دست آورد. در مجموع، صندوق حدود 16 درصد از شرکت را در اختیار دارد.

MBS اشاره کرد که انتقال بخشی از سهام دولتی در پادشاهی عربی سعودی آرامکو “ادامه ابتکارات بلندمدت پادشاهی عربی سعودی برای تقویت و تنوع بخشی به اقتصاد ملی و گسترش فرصت های سرمایه گذاری در راستای چشم انداز پادشاهی عربی سعودی 2030 است. این انتقال همچنین قدرت قوی PIF را تقویت می کند. وضعیت مالی و رتبه اعتباری،” SPA گزارش داد.

ولیعهد پادشاهی عربی سعودی، طبق بیانیه SPA، گفت که PIF به مأموریت خود برای راه اندازی بخش های جدید، ایجاد مشارکت های استراتژیک جدید، بومی سازی فناوری ها و دانش، و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم بیشتر در بازار محلی ادامه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا