خاورمیانه

عربستان و ازبکستان قراردادهایی به ارزش 12 میلیارد دلار امضا کردند

به گزارش دفتر ریاست جمهوری ازبکستان، این کشور و عربستان چندین قرارداد در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک به ارزش 12 میلیارد دلار امضا کردند.

بر اساس بیانیه این دفتر، شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان در دیدار با یک هیئت عربستان به سرپرستی خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان، در خصوص توسعه همکاری‌های چندجانبه گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار توافقنامه‌هایی در مورد اجرای پروژه‌های سود متقابل در زمینه‌های شیمی، انرژی، کشاورزی، دارو و فناوری اطلاعات و توسعه زیرساخت‌ها به ارزش 12 میلیارد دلار امضا شده است.

دو طرف بر اهمیت تسریع در اجرای پروژه‌های بزرگ انرژی در مناطق مختلف ازبکستان و همچنین بر سر اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های جدید به ارزش 11 میلیارد دلار در حوزه‌های زیربنایی، تأسیسات حمل‌ونقل، زمین‌شناسی، آبیاری، تفکیک و بازیافت زباله‌های خانگی، آموزش عالی، و مهاجرت نیروی کار تاکید کردند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ازبکستان، همچنین آمده است: طرف ازبکستانی به ویژه بر مشارکت ثمربخش با شرکت عربستان «ACWA Power» که در حال حاضر بزرگترین سرمایه‌گذار و شریک استراتژیک در توسعه انرژی سبز در ازبکستان است، تاکید کرده است.

شایان ذکر است که شرکت «ACWA Power» در حال حاضر پروژه‌هایی به ارزش 7.5 میلیارد دلار در ازبکستان در دست اجرا دارد.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا