جهان

عضو جمهوری‌خواه کنگره: بسیاری از دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان به احیای برجام بدبین هستند

مکال در گفت‌وگو با واشینگتن فری بیکن گفت: «اگرچه جمهوری‌خواهان در اقلیت هستند، اما دموکرات‌هایی هم هستند که با این توافق مخالفند.»

مایکل مکال، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بسیاری از دموکرات‌ها در این مجلس نسبت به تلاش‌های دولت بایدن برای احیای برجام بدبین هستند.

مکال در گفت‌وگو با واشینگتن فری بیکن گفت: «اگرچه جمهوری‌خواهان در اقلیت هستند، اما دموکرات‌هایی هم هستند که با این توافق مخالفند.»

این نماینده جمهوری‌خواه همچنین خاطر نشان کرد که نشانه‌های وجود دارد که دولت بایدن در تلاش است که توافق احتمالی برای احیای برجام به تایید کنگره نرسد.

مکال همچنین گفت که ایران تا دستیابی به سلاح هسته‌ای ۲۱ ماه فاصله دارد و در همین حال قادر است در مدت ۹۰ روز تا سطح مورد نیاز برای سوخت سلاح هسته‌ای اورانیوم غنی‌سازی کند.

واشینگتن فری‌بیکن همچنین گزارش داد که گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای دو حزبی را تهیه کرده‌اند که دولت جو بایدن را مجبور می‌کند تا اطلاعاتی را درباره چگونگی تاثیر کاهش تحریم‌ها علیه ایران بر حمایت مالی جمهوری اسلامی از اقدامات حزب‌الله لبنان و حماس علیه اسرائیل، ارائه دهد.

در همین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری پنج‌شنبه خود گفت: تعداد کمی از موضوعات در مذاکرات هسته‌ای با ایران باقی مانده و مسئولیت تصمیم‌گیری درباره این موضوعات بر عهده جمهوری اسلامی است.

پرایس در پاسخ به پرسشی درباره اختلافات دولت بایدن با اسرائیل درباره احیای برجام گفت: «ما با اسرائیل در مورد ایران اختلافات تاکتیکی داریم، نه اختلافات راهبردی.»

به گزارش وب‌سایت اکسیوس، وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر و مقام‌های ارشد اسرائیل گفته است جایگزین خود برای توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کنند.

بنابر این گزارش، نفتالی بنت پاسخ داده ایران در صورتی غنی‌سازی ۹۰ درصدی نمی‌کند که بداند با تحریم‌هایی در حد روسیه روبه‌رو می‌شود.

در همین حال، سفیر آمریکا در اسرائیل گفت: حتی در صورت امضای توافق هسته‌ای با ایران، اگر اسرائیل بخواهد علیه جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد، با هیچ محدودیتی از سوی ایالات متحده مواجه نخواهد شد.

از سوی دیگر، علی خضریان، نماینده تهران در مجلس، گفت: «آنچه تاکنون در متن ۲۷ صفحه‌ای پیش‌نویس توافق وین حاصل شده، حاکی از عدم تحقق خطوط قرمز نظام و برخلاف قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به منافع ملی است.»

در همین حال، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد همه‌پرسی جمهوری اسلامی، برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای سپاه را خط قرمزی غیرقابل تغییر اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا