ایراندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

عضو ستاد مقابله با کرونا: شربت «آلرگارد» ضد کرونای طب اسلامی حاوی شیره تریاک است 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت شربت گیاهی «آلرگارد» ضد کرونای طب اسلامی حاوی شیره تریاک است و باعث می‌شود بیمار متوجه شدت بیماری نشود.

پیام طبرسی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، در مصاحبه با روزنامه همشهری درباره شربت گیاهی «آلرگارد» ضد کرونای طب اسلامی گفت این شربت حاوی شیره تریاک است و باعث می‌شود بیمار متوجه شدت بیماری نشود.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: «تریاک تنها باعث توقف درد می‌شود و بیمار متوجه نمی‌شود ۸۰ درصد ریه‌اش درگیر شده است.»

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، پیشتر گفته بود: «در دنیا ثابت نشده است که مواد مخدر و سیگار از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.»

محرز گفته بود که برخی برای فروش و کلاه‌برداری به این شایعات دامن می‌زنند.

شربت گیاهی «آلرگارد» در روزهای اخیر از سوی صدا و سیمای ایران تبلیغ شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، آبان ماه ۹۹ از «صدور مجوز تولید چهار داروی گیاهی» برای درمان کمکی کرونا‎ خبر داد. جهانپور هم‌چنین گفته بود که تبلیغات این داروها مانند هر داروی دیگری ممنوع است و نمی‌‌توان اسامی آن‌ها را در رسانه اعلام کرد.

خبر تائید داروهای گیاهی درمان کرونا از سوی وزارت بهداشت در حالی از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو مطرح شده بود که خود او پیش از آن بارها توصیه‌های طب سنتی برای درمان کرونا را مصداق «کلاهبرداری» عنوان کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا