ایران

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: حداقل جریمه بدحجابی ۷ تا ۸ میلیون تومان است

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس، حداقل جریمه در نظر گرفته شده برای زنان را در لایحه عفاف و حجاب هفت تا هشت میلیون تومان عنوان کرد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در مصاحبه‌ای با صداوسیما گفت: «در قانون عفاف و حجاب بین سلبریتی‌ها، بی‎‌حجابی سازمان یافته، صاحبان مشاغل و مال‌ها، وسایل نقلیه و افراد عادی تفاوت قائل شده است.»

نماینده خمینی‌شهر بدون اشاره به جزئیات افزود در مراحل بعدی جرائم سنگین‌تری برای اعمال حجاب مورد نظر حکومت در این لایحه در نظر گرفته شده است.

موسی غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی مجلس، نیز پیش‌تر با اشاره به روند تصویب لایحه به خبرگزاری مهر گفت: «افرادی که برهنگی و نیم‌برهنگی داشته باشند، فورا جلب می‌شوند،» و افزود: «افرادی هم که به اصل حجاب و افراد محجبه توهین کنند، فورا بازداشت می‌شوند.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که اخبار منتشر‌شده درباره لایحه موسوم به «حجاب و عفاف»، تاکنون نتوانسته جلوی نافرمانی مدنی زنان را بگیرد و بسیاری از آنان با مقاومت در برابر مزاحمت ماموران و بدون پوشش تحمیلی مطلوب حکومت، در معابر عمومی ظاهر می‌شوند.

این لایحه همچنین منجر به راه افتادن موجی از انتقادها از سوی فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

حسین بیات وکیل دادگستری در مصاحبه با دیده‌بان ایران گفت: «این لایحه می‌گوید حتی در لابی منزل‌تان، حتی در داخل ماشین‌تان هم در امان نیستید و ما می‌توانیم هر جایی برای شما تشکیل پرونده دهیم. این لایحه می‌گوید می‌توانیم و محکومتان می‌کنیم، همینی که هست.»

نرگس محمدی نیز در پیامی به مراسم بررسی جنبش زن، زندگی، آزادی از سوی بنیاد بین‌المللی الکساندر لانگر در شهر بالزانو ایتالیا گفت «حجاب اجباری ابزار سرکوب زنان توسط حکومت دینی است و مردم ایران در حال گذار از حکومت استبداد دینی به سوی دموکراسی و آزادی هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا