ایران

عفو بین‌الملل: ابعاد کشتار معترضان در ایران «وحشتناک» بوده است

سازمان عفو بین‌‌الملل در چهارمین و تازه‌ترین گزارش خود تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات مردمی آبان ۹۸ را دست‌کم ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

سازمان عفو بین‌‌الملل در چهارمین و تازه‌ترین گزارش خود تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را دست‌کم ۲۰۸ نفر اعلام کرد. به گفته فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل ابعاد کشتار «وحشتناک» بوده است.

در این گزارش آمده است: بر اساس آمار موثق دریافتی، از روز 15 نوامبر(24 آبان)دست‌کم 208 نفر در اعتراضات ایران کشته شده اند.

فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل درباره ابعاد کشتار معترضان در آبان ۹۸ گفت: «این آمار نشان می‌دهند که نیروهای امنیتی دست به کشتار وحشتناکی در ایران زده‌اند.»

آقای لوتر افزود: مسئولان این درگیری‌های خونین در اعتراضات مردمی باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند. از آنجا که مقامات ایرانی قبلا نشان داده اند که تمایلی به انجام «تحقیقات مستقل، بی طرفانه و مؤثر در مورد قتل های غیرقانونی» و سایر استفاده های خودسرانه از زور علیه معترضین ندارند، ما از جامعه جهانی می خواهیم تا از آنان بخواهند پاسخگو باشند.

وی از جامعه بین‌المللی خواست افراد مسئول در دولت ایران را مجبور به پاسخگویی کند.

گفتنی است که مقامات رژیم ایران تاکنون به طور رسمی تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در اعتراضات آبان ۹۸ را اعلام نکرده‌اند.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا