آذربایجانایران

علیرغم تقلبات گسترده؛ مشارکت تبریزی‌ها در انتخابات ۲۸ درصد اعلام شد

علیرغم تقلبات گسترده حکومت ایران در انتخابات فرمایشی مجلس، فرماندار تبریز اعلام کرد تنها ۲۸ درصدی از شهروندان تبریز در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

یونس فاتح، فرماندار تبریز ادعا کرد مشارکت در شهر تبریز در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ۲۸.۳۸ درصد بوده است. او افزود: «این رقم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۹.۱۷ درصد است.»

این در حالی است در نیم ساعت پایانی رأی‌گیری در تبریز، «جواد آقاجان نژاد» خبرنگار تبریزی در لایو اینستاگرامی از «عبدالله خیری آذر» نماینده‌ فرمانداری تبریز در شعبه رای‌گیری مسجد امام رضا تبریز می‌پرسد: تا این لحظه چند تعرفه مصرف کرده اید؟ نماینده فرمانداری می‌گوید: «۵۰۵ تعرفه‌ رأی» خبرنگار می‌پرسد: دوره قبل چند تعرفه مصرف شده بود؟ نماینده فرمانداری می‌گوید: «۱۳۰۰ تعرفه» یعنی حدود یک سوم دوره‌ گذشته!

پس از این افشاگری ناخواسته، ماموران حکومتی به این خبرنگار حمله کرده و ضمن قطع کردن لایو اینستاگرامی، وی را برای ساعاتی بازداشت کردند.

لازم به ذکر است که اکثریت مطلق شهروندان، انتخابات فرمایشی جمهوری اسلامی را تحریم کرده بودند. طوریکه علیرغم تقلبات گسترده حکومت ایران، رسانه های حکومتی ادعا کرده اند مشارکت در کل کشور ۴۱ درصد و در تهران ۲۴ درصد بوده است.

یکی از این تقلبات این بود که بسیاری از شهروندان بدون اینکه در انتخابات شرکت کنند، با کد ملی آنها رای داده شده بود. در ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، به برخی از شهروندان که برای رای دادن مراجعه کرده بودند، گفته شده بود که قبلا به اسم شما رای ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا