آذربایجان

علی‌اف: پهپادهای بایراکتار به تنهایی یک میلیارد دلار خسارت به ارمنستان وارد کردند

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در گفتگو با رسانه بین المللی فرانس ۲۴، در مورد نبردهای آزادسازی قره باغ صحبت کرد.

الهام علی اف گفت که ادعاهای مربوط به شرکت ترکیه در جنگ بر اساس اخبار “جعلی” است، اما آذربایجان از سیستم های تسلیحاتی تولید شده توسط صنایع نظامی ترکیه برای آزادسازی مناطق خود از اشغال استفاده می کند.

“حضور نظامی ترکیه خبر جعلی دیگری است. ترکیه هیچ حضور نظامی ندارد. درست است که ما از تجهیزات نظامی ساخت ترکیه استفاده می کنیم، اما در عین حال از تجهیزات نظامی ساخت روسیه، تجهیزات نظامی ساخت اسرائیل و تجهیزات نظامی ساخت کشورهای دیگر نیز استفاده می کنیم. وی گفت: “ما بر خلاف ارمنستان که آن را به صورت رایگان دریافت می کند، این تجهیزات نظامی را خریداری می کنیم.”

آقای علی‌اف گفت: “به‌غیر از عرصه سیاسی، ترکیه به هیچ وجه درگیر این روند نیست. در اینجا هیچ نظامی ترکیه وجود ندارد. هواپیماهای اف-۱۶ ترکیه در اینجا هستند، اما آنها پس از آموزش مشترک نظامی در اینجا ماندند. اتفاقا، سال گذشته ما ۱۰ تمرین نظامی مشترک که نیروی هوایی را نیز شامل می‌شد با ترکیه انجام داده ایم. امسال فقط ۲ تمرین به دلیل بیماری همه گیر انجام داده ایم. پس از آنکه این درگیری بوجود آمد تصمیم گرفتیم اف-۱۶ ها را روی زمین نگه داریم و آنها روی زمین هستند، نه در هوا.”

رئیس جمهور آذربایجان در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسیده بود “چند هواپیمای بدون سرنشین ساخت ترکیه مستقر کرده اید؟”، گفت: “ما برای رسیدن به اهداف خود به حد کافی داریم. فکر می کنم باید مرا درک کنید که این اطلاعاتی است که من ترجیح می دهم آنها را فاش نکنم.”

علی اف اظهار داشت: “البته، آنها سلاح های بسیار پیشرفته و معاصری هستند. من می توانم به شما بگویم که ما تجهیزات نظامی ارمنستان را به ارزش ۱ میلیارد دلار فقط با پهپادهایی که از ترکیه خریده‌ایم، نابود کرده ایم. البته همانطور که می دانید، ما از پهپادهای ساخت کشورهای دیگری نیز استفاده می کنیم. ما از توپخانه استفاده می کنیم، از طیف گسترده ای از تجهیزات نظامی استفاده می کنیم. اما فقط پهپادها ۱ میلیارد دلار خسارت به ارمنستان وارد کرده اند. این برای آنها ضرر جدی‌ای است. برای من تعجب آور است که آنها این همه پول برای خرید این تجهیزات را از کجا پیدا کرده‌اند. به احتمال زیاد آنها را رایگان دریافت کرده اند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا