ایران

علی خامنه‌ای دستور «تنبیه نوجوانان» را صادر کرده است

آنکه امروزه در مدارس ایران (الخصوص مدارس دخترانه) می گذرد؛ جنایت علیه کودکانی است که شجاعت‌شان حیرت انگیز است

رهبر حکومت ایران دستور «تنبیه» نوجوانانی را که در اعتراض‌ها شرکت کردند، صادر کرد.

طی هفته گذشته علی خامنه‌ای، رهبر ایران، مجوز رسمی خشونت علیه کودکان معترض را صادر کرد و درسایه این دستور دیکتاتوری، نیروهای امنیتی به‌طور گسترده به مدارس دخترانه یورش بردند و شماری از دانش‌آموزان دختر را بازداشت کردند.

برخی والدین هم در رسانه‌های اجتماعی از اخراج فرزندانشان به دلیل شرکت در تجمع‌های اعتراضی خبر دادند.

حمله خشونت‌آمیز به مدارس، دستگیری دانش‌آموزان و تهدید آنان اثبات می‌کند که حکومت ایران برای تضمین بقای خود از اعمال خشونت علیه کودکان که برخلاف تمام موازین بین‌المللی است هم ابایی ندارد.

چنانچه در سخنان خامنه‌ای، دستور مستقیم برخورد خشونت‌آمیز علیه کودکان را شخص اول مملکت صادر کرده است.

خبرگزاری فارس با هدف بی‌اثر کردن اعتراض‌های دانش‌آموزان روز دوشنبه تصویری از تعدادی دختر مقنعه‌پوش روبروی تخته‌سیاه یک کلاس را منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: «لبیک خامنه‌ای»

خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران برای این گزارش تیتر «دختران باغیرت ایران» را انتخاب کرد تا بار دیگر اقدام معنادار  ایران در دسته‌بندی مردم به دو گروه خودی و غیرخودی را اثبات کند؛ اقدامی که به گروه سنی خاصی هم منحصر نیست و حتی کودکان را نیز شامل می‌شود.

اعتراض‌های سراسری مردم، با پیوستن دانش‌آموزان ابعاد تازه و گسترده‌تری پیدا کرده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانش‌آموزان دختر در داخل مدارس یا خارج از آن، با درآوردن مقنعه‌هایشان، شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

این اتفاق خشم حکومت و نهادهای امنیتی را در پی داشت و به حمله آنان به مدارس انجامید.

حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر صبح یکشنبه، ۱۷ مهر، از هجوم نیروهای امنیتی به مدارس و «دستگیری فله‌ای دانش‌آموزان» خبر داد و از خانواده‌ها خواست هرچه سریع‌تر به مدارس بروند و نگذارند نیروهای امنیتی کودکان را بازداشت کنند.

ویدیوهایی هم که در رسانه‌های اجتماعی از شهرهای مختلف منتشر شد، این خبر را تایید می‌کرد. از جمله ویدیو مربوط به هنرستان آفرینش در پردیس که نشان می‌داد دانش‌آموزان و خانواده‌ها به دلیل ورود نیروهای امنیتی از مدرسه خارج شده‌اند.

ماموران امنیتی ایران در اعتراض‌های اخیر، شمار زیادی از کودکان را بازداشت کرده‌اند؛ چنانچه علی فدوی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، به‌صراحت اذعان کرد که میانگین سنی بازداشتی‌ها ۱۵ سال است. اطلاعات رسیده به سازمان‌های حقوق بشری نیز نشان می‌دهد که دست‌کم ۲۸ نفر از کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر زیر ۱۸ سال داشته‌اند.

بسیاری از کاربران فضای مجازی و فعالان حقوق کودک از یونیسف خواستند با مداخله زودهنگام، از حکومت ایران بخواهد خشونت علیه کودکان را متوقف کند.

مهتاب کرامتی، بازیگر سینما و سفیر صلح یونیسف در ایران، روز شنبه ۱۶ مهرماه، با انتشار پستی در اینستاگرام، اعلام کرد که کشته شدن کودکان را از طریق یونیسف پیگیری می‌کند اما او نیز اندکی بعد تحت فشار نیروهای امنیتی، پست خود را حذف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا