آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

علی خیرجو و میثم جولانی به دادگاه اردبیل احضار شدند

علی خیرجو و میثم جولانی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر آذربایجان به دادگاه کیفری دو شهرستان اردبیل جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه احضار شدند.

طی ابلاغیه‌های جداگانه‌ای که به علی خیرجو و میثم جولانی ارسال شده، از این فعالین مدنی ساکن اردبیل خواسته شده تا ساعت ۸:۳۰ تاریخ ۱۱ آذر در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو شهرستان اردبیل جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه حاضر گردند.

اتهام انتسابی در ابلاغیه ارسالی به این فعالین «مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» عنوان شده است.

این در حالیست که بازداشت این فعالین توسط نیروهای امنیتی در تاریخ ۱۰ مهرماه سال جاری در منزلشان صورت گرفته است.

این فعالین نیز به همراه بازداشت شدگان پارک جیرال اردبیل هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه موقت زندان اردبیل (شام اسبی) آزاد گردیدند.

در زمان بازداشت هر کدام از این دوفعال با سه عنوان اتهامی جداگانه مواجه شده بودند که دو اتهام دیگر این فعالین برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال گردیده است.

بر اساس فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده بود، ماموران امنیتی و انتظامی بدون ارائه حکم بازداشت و با بالا رفتن از دیوار خانه آقای خیرجو، اقدام به ضرب و شتم وی، خانواده و همسایگان کرده‌ بودند.

در زمان بازداشت آقای خیرجو همسر ایشان و جمعی از مادران بازداشت شدگان پارک جیرال با مراجعه به بازپرسی شعبه ده اردبیل برای پیگیری وضعیت بستگانشان با هتاکی و ناسزاگویی قاضی نونهال مواجه شدند.

افسانه اکبرزاده همسر علی خیرجو با اشاره به عدم قانونی بودن دستگیری این فعالین و اعتراض به روند غیرقانونی رسیدگی به پرونده و ادبیات خارج از ادب قاضی بابک نونهال با حکم مستقیم وی بازداشت و پس از ۲۴ ساعت آزاد گردید.

گفتنی است ۱۰ مهر ماه ۹۹ در شهرهای آذربایجان در پی فراخوان فعالین مدنی آذربایجانی در جهت حضور مسالمت آمیز برای حمایت از آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان مسبب حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در میادین اصلی شهرهای آذربایجان گشته بود و از این رو اقدام به دستگیری های خودسرانه، بدون حکم و تهدید اکثر فعالین اورمیه، تبریز،زنجان ،اردبیل وتهران نموده اند.

تیرماه امسال نیز در جریان تجمعاتی مشابه در شهرهای تهران، تبریز اورمیه شماری از فعالین وشهروندان بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شدند.

نیروهای امنیتی ایران از آغاز درگیریهای نظامی بین ارمنستان و آذربایجان هرگونه حمایت معنوی از ارتش جمهوری آذربایجان را در شهرهای آذربایجان و تهران سرکوب و صدها فعال و شهروند تورک را بازداشت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا