آذربایجان

عمل پیوند کلیه از «جسد» در اردبیل انجام می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تا پایان امسال عمل پیوند کلیه از جسد در اردبیل انجام می شود که بدون شک این مسئله گام بزرگی در کمک به بیماران کلیوی خواهد بود.

قدرت اخوان اکبری بعد از ظهر شنبه در حاشیه انجام ششمین عمل موفقیت آمیز پیوند کلیه در اردبیل گفت: بخش پیوند کلیه بیمارستان خمینی اردبیل با برخورداری از تجهیزات مجهز پزشکی و کادر درمانی آموزش دیده آمادگی دارد تا آخر امسال عمل پیوند کلیه از جسد را نیز انجام دهد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به انجام شش عمل موفقیت‌آمیز پیوند کلیه در این استان و در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افزود: راه‌اندازی بخش پیوند کلیه موفقیت بزرگی در حوزه درمانی است و این موفقیت مهم حاصل تلاش جمعی عوامل پزشکی دخیل و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان استانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام عمل پیوند کلیه در این استان را یکی از آرزوهای دیرینه مردم و دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: امسال این امر با همت مسئولان جمعی از جمله متخصصان نفرولوژی، اورولوژی و فوق تخصص کلیه با انجام عمل جراحی پیوند کلیه تحت نظر دکتر سیم فروش در خردادماه امسال تحقق یافت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان بخش پیوند کلیه بیمارستان امام اردبیل از آذر ماه سال۹۶ شروع و در بهمن ماه ۹۷ به اتمام رسید، بیان داشت: از اسفندماه سال ۹۷ تجهیزات پزشکی این مرکز مسقر و در نهایت اولین عمل جراحی پیوند کلیه در این بخش صورت گرفت.

اخوان اکبری با تاکید برکاهش آمار بیماران دیالیزی و هزینه‌ها با ایجاد بخش پیوند کلیه در اردبیل ادامه داد: با راه اندازی بخش پیوند کلیه در اردبیل آمار بیماران دیالیزی در استان کاهش و از تحمیل هزینه‌های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان‌های دیگر و درد و رنج این بیماران و خانواده‌های آنها جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه این بخش ۲۰۰ مترمربع مساحت داشته و بروزترین تجهیزات پزشکی در آن به کار گرفته شده است، اضافه کرد: این استان هم اکنون ۵۰۶ بیمار دیالیزی دارد و طبق پروتکل های جهانی ۵۰ درصد این بیماران باید پیوند کلیه انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به وجود ۱۰۲ تخت دیالیزی و ۹۵ دستگاه دیالیز در این استان یادآور شد: جهت ارایه خدمات درمانی بیشتر به افراد دیالیزی بخش خصوصی نیز در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا