ایران

فاجعه متروپل؛ حکومت فاشیستی بعد از گذشت چندین روز؛ بالاخره عزای عمومی اعلام کرد

با گذشت نزدیک به یک هفته از فروریختن ساختمان متروپل تعداد قربانیان این حادثه به ۲۹ نفر رسید. دولت ایران بعد از گذشت چندین روز سرانجام امروز یکشنبه را عزای عمومی اعلام کرد. در اطراف محل حادثه جو امنیتی وجود دارد و وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات روزهای قبل مشخص نیست.

تعداد قربانیانی که از زیر آوارهای برج فرو ریخته متروپل عبادان (آبادان) در الاحواز بیرون آورده شده‌اند، به ۲۹ نفر رسیده و عملیات جست‌وجو هم‌چنان ادامه دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی از وضعیت اطلاع‌رسانی، امداد و آواربرداری به شدت انتقاد می‌کنند.

همچنین، صادق خلیلیان استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت جست‌وجوی پیکرهای مفقودان حادثه متروپل گفت: بر اساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده است.

اعتراضات شب گذشته در آبادان نیز با بازداشت گسترده معترضان همراه بوده و وضعیت افراد بازداشتی نامشخص است.

احمد وحیدی، وزیر کشور روز شنبه ۷ خرداد گفت تعدادی دیگر از اجساد در زیر آوار مشاهده شده که برای بیرون آوردن آنها اقدام شده است و با توجه به «حجم آمارها» ممکن است در این زمینه مقداری تاخیر وجود داشته باشد.

حکومت فاشیستی بعد از گذشت چندین روز؛  یک روز عزای عمومی اعلام کرد!

هیات دولت آیت الله اعدام در بیانیه‌ای روز یکشنبه ۸ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد. این در حالی است که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تاخیر چندروزه دولت در اعلام عزای عمومی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

کاربران می نویسند: «رئیسی شش روز بعد از فاجعه متروپل، اعزام چندهزار نیروی سرکوب، شلیک گلوله به مردم، بازداشت تعداد زیادی شهروند به جمع بندی رسید یکشنبه را به خاطر این اتفاق عزای عمومی اعلام کند. خامنه‌ای هم سه روز طول کشید تا تسلیت بگوید. مملکت را چهل سال است اینطور اداره می کنند.»

از سوی دیگر، برخی از منابع در شبکه‌های اجتماعی وضعیت عبادان را بسیار اسفبار گزارش می دهند. گفته می شود «تمام مسیرهای منتهی به خیابان امیری آبادان بسته شده. ساکنان منطقه کاملا حبس شده‌اند. تمرکز مناطق پزشکی آبادان در همین نقطه است که از صبح دسترسی به آن‌ها غیرممکن شده است.»

همچنین شهر عبادان و برخی از شهرهای الاحواز شاهد اعتراضات گسترده در زمینه فرو ریختن متروپل و عملکرد مسئولان در این مورد بوده‌اند. به گفته برخی از منابع بازداشت‌های گسترده‌ای نیز در این زمینه صورت گرفته است.

یکی از کاربران نوشته است:‌ «بازداشت‌ گسترده شب گذشته در آبادان امروز خانواده‌های زیادی را به دادگستری کشاند. آنها منتظر تعیین تکلیف فرزاندان‌شان بودند اما تا آخرین لحظه، نه قاضی آمد و نه دادستان خاطی. هوا به شدت گرم است و با وجود پایان ساعت اداری، خانواده‌ها پشت درب دادگاه مانده‌اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا