ایرانجهان

فرانسه بر ضرورت توقف فوری اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران و گروه‌های نیابتی آن تاکید کرد

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه متأثر از تحولات جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه، وزیر خارجه فرانسه به ایران درباره افزایش خطر منفجر شدن اوضاع بیش از هر زمانی در منطقه، هشدار داد.

کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه شامگاه شنبه شانزدهم دی اعلام کرد که به همتای ایرانی خود افزایش خطر منفجر شدن اوضاع بیش از هر زمانی در منطقه را گوشزد و بر ضرورت توقف فوری اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه تاکید کرده است.

وزیر خارجه فرانسه پس از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبداللهیان، در شبکه اجتماعی «ایکس» افزود که «ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن باید فورا اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند

جبهه شمالی اسرائیل

این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح می‌شود که تبادل آتش در مرزها میان حزب‌الله لبنان مورد حمایت ایران و نیروهای اسرائیل همچنان ادامه داشته و در پی کشته شدن صالح العاروری در حومه جنوبی بیروت و با شلیک 60 موشک از خاک لبنان به شمال اسرائیل و حملات متقابل ارتش اسرائیل در پاسخ به آن، وارد فاز جدیدی از تشدید تنش‌ها شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی دو مجتمع نظامی حزب‌الله شامل یگان موشک‌های زمین به هوای این گروه را در جنوب لبنان بمباران کردند و در ادامه آن پایگاه‌های حزب‌الله در «رامیه»، «میس الجبل»، «عیتا الشعب» و «رب الثلاثین» هدف گرفته شده است.

حزب‌الله لبنان شنبه با اعلام هدف گرفتن یک «پایگاه کنترل هوایی» در شمال اسرائیل، کشته شدن 3 عضو دیگر خود در حملات اسرائیل به جنوب لبنان را تایید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا