جهان

فرمانده ارتش بریتانیا: باید برای جنگ بزرگ با روسیه آماده شویم

فرمانده ارتش بریتانیا به شهروندان این کشور هشدار داد که لازم است برای جنگ بزرگ با روسیه آماده شوند، و تاکید کرد مساله فقط آمادگی نظامی نیست، بلکه شهروندان عادی نیز باید برای بسیج عمومی آماده شوند.

ژنرال پاتریک سندرز روز چهارشنبه طی سخنرانی در نمایشگاه بین‌المللی وسایل نقلیه زرهی لندن گفت حمله روسیه به اوکراین نشانگر وقایعی است که در آینده روی می‌دهد، و هشداری است که باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، درس‌های جنگ‌های بزرگ قبلی را به خاطر آورد.

به گفته سندرز: «این جنگ فقط بر سر خاک دونباس نیست، و هدفش فقط احیای امپراطوری روسیه نیست، بلکه برای نابودی شیوه زندگی ما از نظر سیاسی، روانشناسی، و نمادین است. شجاعت اوکراینی‌ها فقط مدتی کوتاه برای ما زمان می‌خرد

فرمانده ارتش بریتانیا افزود اینکه مردم این کشور، به عنوان «نسل قبل از جنگ»، چگونه به نبردی که در آستانه وقوع است واکنش نشان می‌دهند، چیزی است که در تاریخ طنین‌انداز خواهد شد.

سندرز همچنین خواستار دوبرابر شدن اندازه ارتش بریتانیا شد. با این حال، او تاکید کرد که شهروندان عادی نیز باید آماده شوند، اگر نه برای خدمت وظیفه کامل، که برای میزانی از بسیج مدنی که از سال 1945 در اروپای غربی دیده نشده است.

پیش از سندرز دیگر مقامات بلندپایه اروپایی درباره احتمال گسترش جنگ روسیه علیه اوکراین به باقی اروپا هشدار داده بودند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، به‌تازگی چندین مرتبه خواستار آمادگی کشورش برای جنگ با روسیه شده است.

بر اساس اسناد سری که اخیراً به دست روزنامه آلمانی «بیلد» رسیده است، برلین در حال تهیه برنامه‌های احتمالی برای حمله گسترده روسیه به اروپای غربی و به ویژه کشورهای بالتیک است. بر اساس این اسناد، «ناتو» مجبور خواهد شد برای مقابله با تهاجم روسیه حدود سیصدهزار سرباز به اروپای شرقی اعزام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا