جهان

فرمانده ارمنی: “ژنرال ها از باکو آمدند، ما را تهدید کردند و ۸۰۰ متر عقب راندند …”

فرمانده گروهی از نظامیان ارمنستان در شهرستان زنگیلان در مرز آذربایجان و ارمنستان می گوید ارتش آذربایجان آنها را ۸۰۰ متر عقب راند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ارمنستان، این حادثه در حوالی روستای آراووس در استان سیونیک ارمنستان در مرز آذربایجان رخ داد.

در هنگام تعیین مرز با کمک سیستم جی‌پی‌اس، ارتش آذربایجان خواستار عقب نشینی ۸۰۰ متری نظامیان ارمنی مستقر در اطراف روستای آراووس شد. آرگام هُوسپیان، فرمانده سربازان داوطلب روستا، سعی کرده با گفتگو با ارتش آذربایجان “مسئله را حل کند”. با این حال، ارتش آذربایجان خواستار عقب نشینی ۸۰۰ متری نظامیان به رهبری هُوسپیان به دلیل نقض مرز دولتی شده است.

همچنین بخوانید: سربازان ارمنی که در جنگل‌های آغ‌اوغلان (هادروت) مخفی شده‌اند

هُوسپیان گفت: “من با گروه خودم ایستاده بودم. آذربایجانی ها آمدند و گفتند این سرزمین آنها است، بنابراین ما باید عقب نشینی کنیم. من با فرمانده سپاه، ملیكست پوگوسیان، رئیس اتحادیه داوطلبان [نظامی] گوروس تماس گرفتم. آنها آمدند. مرز توسط جی‌پی‌اس مشخص شد و در نتیجه ما مجبور شدیم ۸۰۰ متر عقب نشینی کنیم. آنها خواستند كه ۸۰۰ متر عقب نشینی كنیم، اما ما یك هفته بود که مانده بودیم و عقب نشینی نمی‌كردیم.”

همچنین بخوانید: سربازان ارمنی ارتفاعات را ترک کردند؛ سه روز است که چیزی نخورده‌ایم (ویدیو)

به گفته هُوسپیان، ژنرال های آذربایجانی که به مرز می رسند گروه وی را با پهپادها تهدید می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها سربازان ارمنی را که به سرزمینهای آذربایجان نفوذ کرده و در آنجا موضع گرفته بودند، با زبانی که می فهمیدند، سخن گفته‌اند.

“ژنرال ها از باکو آمدند، ما را متجاوز خواندند و تهدید کردند که اگر تا ساعت ۱۲ از زمین عقب نکشیم، آنها با پهپادها می آیند و نیروهای نظامی ما را به آتش می‌کشند. در نتیجه، ما دیروز ۸۰۰ متر عقب نشینی کردیم”.

همچنین بخوانید: سربازان روسی تخلیه ارامنه را که به طور غیرقانونی در کلبجر مستقر شده اند، آغاز کردند

هُوسپیان می گوید که مرز با جی‌پی‌اس اندازه گیری شده است. در نتیجه، آنها به روستا عقب نشینی کردند. وی همچنین گفت: “آنها همچنین خواستار آن بودند که ما به ۵۰۰ متر منطقه بی‌طرف نیز عمل بکنیم، اما این منطقه تا خانه های روستا می‌رسید. سپس آنها گفتند كه در حال آماده سازی برای حصاركشی كل منطقه از ساحل آراز تا مرز با گرجستان با سیم خاردار هستند.”

به گفته وی، مرزبانان ارمنستان در این موضوع دخالتی نکردند و ظاهراً فکر می کردند که این کار آنها نیست.

لازم به ذکر است که این روزها در شبکه های اجتماعی ویدیوی مکالمه فرمانده سربازان ارمنستان با سربازان آذربایجانی و به زبان آذربایجانی در آن قسمت از مرزهای دو کشور منتشر شده است. در آنجا فرمانده ارمنی با چاپلوسی افسر آذربایجانی را “برادر” خطاب می‌کند و سپس طرفین توافق می‌کنند که فردا برای تعیین محل عبور مرز دوباره دیدار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا