جهان

فرمانده گارد ملی روسیه: عملیات نظامی در اوکراین کندتر از انتظار پیش می‌رود

فرمانده گارد ملی روسیه بر خلاف دیگر مقامات نظامی و سیاسی این کشور گفته عملیات نظامی در اوکراین کندتر از انتظار پیش می‌رود. او اما مدعی شده است که "پیروزی از آن ماست".

یکی از بالاترین فرماندهان نظامی روسیه که به ولادیمیر پوتین بسیار نزدیک است اذعان کرده که عملیات نظامی این کشور در اوکراین بر خلاف انتظار کند پیش می‌رود.

ویکتور سولوتوف فرمانده گارد ملی روسیه در وبسایت این گارد نوشته است: «مایلم بگویم، بله همه چیز با آن سرعتی که ما می‌خواستیم پیش نمی‌رود.»

این در حالی است که سایر مقامات نظامی و سیاسی روسیه از جمله وزیر دفاع این کشور همواره گفته‌اند که عملیات مطابق برنامه پیش می‌رود.

دولت روسیه از واژه جنگ علیه اوکراین استفاده نمی‌کند و از “عملیات ویژه” به منظور “غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی” در اوکراین حرف می‌زند.

فرمانده گارد ملی روسیه دلیل کندی پیشرفت نیروهای این کشور در اوکراین را نیروهای راست افراطی دانسته که به گفته او از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

این اتهام بارها از سوی روسیه مطرح شده و اوکراین همواره آن را رد کرده است.

سولوتوف گفته است: «با این حال ما قدم به قدم به هدفمان نزدیک‌تر می‌شویم و پیروزی از آن ماست. این رویکرد ارتش روسیه را حفظ کرده و پیروزی ما را سرعت می‌بخشد.»

امریکا و متحدانش بر خلاف روسیه معتقدند که کرملین مقاومت اوکراین را دست کم گرفته بود.

ویکتور سولوتوف یک مقام ارشد امنیتی است و پیشتر یکی از روسای تیم امنیت پوتین بود. او بعدا فرمانده گارد ملی شد؛ نیرویی که نوعی یگان ویژه داخلی است و شامل نیروهای پلیس و سایر نیروهای نظامی است.

گارد ملی مستقیما زیر نظر پوتین کار می‌کند و نیروهایش را به اوکراین هم فرستاده است.

دویچه وله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا