آذربایجان

فعال حرکت ملی آذربایجان «علی ابراهیمی» در تهران بازداشت شده است

«علی ابراهیمی» فعال حرکت ملی آذربایجان، در جریان اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین، توسط نیروهای امنیتی ایران در تهران بازداشت شده است.

بر اساس گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، «علی ابراهیمی» فعال حرکت ملی آذربایجان، در ۲۸ آبان و در جریان اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین، در نسیم شهر (اکبر آباد) استان تهران توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شده است.

 

بنا به این گزارش تا این لحظه هیچ اطلاعی از محل نگهداری و همچنین سلامت وضیعت جسمی این فعال ملی مدنی آذربایجان در دست نیست.

گفتنی است که از روز جمعه ۲۴ آبان سال جاری و پس از اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بندی بنزین و افزایش سه برابری قیمت آن، شهرهای مختلف در ایران شاهد ناآرامی و اعتراضات مردمی بود.

تظاهراتی که در بسیاری نقاط این کشور به خشونت کشیده شد.

قطع اینترنت و همچنین عدم پوشش کامل خبرهای اعتراضات بوسیله رسانه‌های داخل ایران، باعث شده ابعاد آنچه روی داده کاملا مشخص نباشد.

دولت ایران هنوز آمار رسمی از شمار کشته‌شدگان تظاهرات اعتراضی آبان ماه را منتشر نکرده، اما آمار منتشر شده توسط منابع بین‌المللی را مورد انتقاد قرار داده است.

عفو بین الملل در آخرین گزارش خود مربوط به اعتراضات اخیر مردمی در ایران، آمار کشته شدگان در این ناآرامی ها را حداقل ۱۴٣ نفر اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا