آذربایجان

فعال حرکت ملی آذربایجان «ناصر خلوصی» بازداشت شد

ناصر خلوصی، فعال حرکت ملی آذربایجان رو شنبه ۲۳ آذر از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم ایران بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش فعالان حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، ناصر خلوصی فعال ملی مدنی آذربایجان روز شنبه ۲۳ آذرماه سال ۹۸ در تبریز از سوی نیروهای اداره اطلاعات رژیم ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌ و تا این لحظه از محل نگهداری و اتهامات این فعال حرکت ملی خبری در دست نیست.

 

 

بر اساس این گزارش، آقای ناصر خلوصی پیش‌تر در تیرماه ۹۶ از سوی شعبه دوم دادسرای اورمیه به اتهام «تبلیغ علیه نظام و بر هم زدن امنیت ملی» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در تاریخ آبان‌ماه ٩۶، جهت اجرای این حکم، در منزل مسکونی پدرش در تبریز بازداشت و به زندان منتقل و پس از حدود ۴ ماه زندان، روز پنجشنبه ٢۶ بهمن ماه٩۶، از زندان مرکزی تبریز آزاد شده است.

گفتنی است که پس از اعتراضات و ناآرامی های اخیر در شهرهای ایران، بازداشتهای گسترده در شهرهای آذربایجان جنوبی از سوی ارگانهای امنیتی دولت ایران افزایش یافته است. دهها تن از فعالین حرکت ملی آذربایجان طی هجوم نیروهای امنیتی به محل کار ایشان بازداشت شده اند.
بنا به گزارشهای رسیده اتهام برخی از فعالین بازداشت شده آذربایجانی که اخیرا پس از سپری کردن چندین هفته بازجویی و تحمل انفرادی با اخذ وثیقه های سنگین به صورت موقت آزاد شده اند، «بازداشت پیشگیرانه» عنوان شده است.

همچنین امروز، سازمان عفو بین ااملل در گزارش جدید خود با اشاره به دستگیریهای گسترده فعالین ملی مدنی آذربایجان در جریان اعتراضات آبان ماه، از وضعیت این فعالان ابراز نگرانی کرده است.

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا