ایرانسیاست

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: سرکوب روحانی مستقیما در دستور کار مجلس یازدهم است

«برخی از کاندیداها رسماً اعلام کردند برای شکستن کلید روحانی آمده‌اند و آماده‌اند. معلوم است دود این رفتار حتماً به چشم ملت خواهد رفت و باید گفت این نگران‌کننده‌تر از ویروس کروناست».

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه سرکوب روحانی مستقیما در دستور کار مجلس یازدهم است، با استناد به گفته‌های برخی از کاندیداها که رسماً اعلام کردند برای «شکستن کلید روحانی آمده‌اند و آماده‌اند»، عواقب این رفتارها را به ضرر مردم عنوان کرد.

احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، شنبه 28 مارس 2020، احتمال افزایش تندروی در مجلس یازدهم علیه دولت را پیش‌بینی کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد.

وی، برخورد تند و حذفی مجلس یازدهم با دولت را پیش‌بینی کرد و گفت: «در وهله اول باید با در نظر گرفتن شرایط و بحران‌ها،‌ از درگیری پرهیز کرد تا بتوانیم با انسجام از وضعیت پرخطر فعلی عبور کنیم».

خرم که در حال حاضر رئیس سازمان نظام‌مهندسی ایران است، مجلس یازدهم را با هفتمین مجلس ایران مقایسه کرد و هدف آن را «سرکوب روحانی» به شکل «مستقیم» دانست که بر همین اساس استدلال کرد که مجلسی‌های آینده با «وزرا کاری نخواهند داشت».

او افزود: «برخی از کاندیداها رسماً اعلام کردند برای شکستن کلید روحانی آمده‌اند و آماده‌اند. معلوم است دود این رفتار حتماً به چشم ملت خواهد رفت و باید گفت این نگران‌کننده‌تر از ویروس کروناست».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز امیدواری کرد، با وجود اینکه از مجلس یازدهم شناخت کافی دارد، باز هم امیدوار است مجلسی که یکدست شده است با متانت از همه ظرفیت‌ها بهره ببرد و از یکسویه و یکدست شدن نظام مدیریتی جلوگیری کند تا بحران به بن‌بست تبدیل نشود.

همزمان با افزایش نرخ بنزین در آبان‌ماه سال گذشته در ایران، خبرهایی از احتمال استیضاح وزرای کشور و نفت منتشر شد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با 60 امضا به هیات‌رئیسه تحویل داده شد و با توجه به استیضاح‌های پیش از این و استعفاهایی که برخی وزرا داشتند، اگر استیضاح‌های جدید عملیاتی شوند، دولت در یک‌قدمی انحلال قرار خواهد گرفت و روحانی ناگزیر باید کابینه خود را دوباره به مجلس معرفی می‌کرد.

شهاب نادری، نماینده اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس ایران، پیش از این از کلید زدن پروژه استیضاح وزرای دولت دوازدهم و جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خبر داده بود.

نماینده اصولگرای مردم پاوه در مجلس گفت: «اقدامات صورت‌گرفته با هدف ساقط کردن دولت روحانی کلید خورده است و قصد دارند بعد از استیضاح وزرا به سراغ استیضاح رئیس‌جمهوری بروند و هزینه لازم را هم برای اداره کشور دارند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا