مقالات

قاراباغ، افکار در بند را آزاد کرد و آزاد شد!

پروسه ۴۵ روزه آزاد سازی قاراباغ فارق از بحث سرزمین های اشغالی در شمال آراز، نبردی بود برای آزادسازی افکار اشغال شده در جنوب آراز.

نبردی که زمینه ساز یک بلوغ سیاسی و تاریخی در آذربایجان بود و به عبارتی میتوان گفت که راه آزادی افکار اشغالی در جنوب آراز از قاراباغ گذشت!

و سیاست رسانه های فاشیزم محور در حمایت آشکار از جنایات و اشغالگری های ارمنستان به مثابه‌ی موشکی بود که موج انفجارش تفکراتی که با لالایی شونیزم فارس به خواب رفته بودند را از خواب پراند تا در برابر هجمه دشمن از موجودیت خود دفاع کنند.

به وضوح شاهد آن بودیم که چگونه ، سالها برنامه ریزی ، تبلیغ و اعمال سیاست های فاشیستی توسط اردوگاه فاشیزم در جهت پاکسازی هویتی در آذربایجان ، در مقابل تلنگری که قاراباغ بر افکار آذربایجان وارد کرد و در مقابل موج بیداری که به سبب آغاز نبرد آزادسازی قاراباغ سرتاسر آذربایجان را فرا گرفت ، بیشتر از یک ماه دوام نیاورد و همین تکان یک ماهه کافی بود تا بنایی که سالها فاشیزم سعی در به ثمر نشاندن آن داشت فرو بریزد .

اولین رئیس جمهور ارمنستان در یکی از آخرین سخنرانی های خود خطاب به مردم ارمنستان ، سیاسیون ارمنی و بخصوص حزب داشناکسیون ارمنستان گفته بود که هرچه سریعتر مسئله قاراباغ را از راه مذاکره به پایان برسانید و در این راه هرچه که به دست بیاورید غنیمت است ، زیرا اژدهایی در جنوب خفته است که اگر این اژدها بیدار شود معلوم نیست که ایروانی هم برای ما باقی بماند یا نه !

و حالا این اژدها بیدار شده است و تحولات جدیدی را در منطقه رقم خواهد زد…

⁦✍🏻⁩ محمد عینی ۹۹/۸/۲۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا