ایرانسلامتی و زندگی

قرنطینه را به طور رسمی تکذیب می کنند، ولی در استان خوزستان و برخی شهرها کوچک عملا قرنطینه برقرار شده است

روزنامه های تهران امروز (دوشنبه) نوشتند که استان خوزستان به طور کامل به حال قرنطینه در آمده است.

با آن که حسن روحانی یک بار دیگر گفت که قرنطینه ای در ایران وجود ندارد و کلانشهر تهران قرنطینه نخواهد شد و مردم در تعطیلات نوروزی محدودیتی نخواهند داشت، از مجموعه گزارش هایی که در رسانه های خبری رسمی ایران انتشار یافته چنین بر می آید که در برخی از شهرها و حتی استان های ایران، مقررات قرنطینه عملا به اجرا گذاشته شده و مقامات انتظامی، و در برخی موارد خود مردم، از آمد و شد خودروها به داخل یا خارج مکان جلوگیری می کنند.

گزارشی که در خبرگزاری فارس انتشار یافته، نشان می دهد که استان خوزستان عملا در قرنطینه قرار دارد و این در حالی که فرماندهان نیروهای انتظامی نیز، به تقلید از حسن روحانی گفته بودند که گزارش ها در مورد برقراری قرنطینه در چند شهر یا استان ایران، نوعی “جنگ روانی دشمن” است و واقعیت ندارد.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی خبر داد که شهرستان پاوه و همچنین شهرستان جوانرود در استان کردستان نیز عملا قرنطینه شده اند و در شهر وانسر نیز بازار مرکزی از روز گذشته (یکشنبه) تعطیل شده است.

فرماندار پاوه با تایید خبر قرنطینه گفت که همه رودی ها و خروجی های آن شهر به طور مسدود شده و هیچ خودرویی نمی تواند از آن شهر خارج و یا به آن شهر وارد شود.

علیرغم سخنان روحانی در مخالفت با قرنطینه، خود وزیر بهداشت در روز شنبه (دو روز پیش) اعلام کرده بود که رفت و آمد در یازده استان ایران با محدودیت روبرو خواهد شد ولی جزئیات آن را بیان نکرد.

استاندار خوزستان روز گذشته (یکشنبه) به صراحت اعلام کرد که استان خوزستان به صورت قرنطینه در آمده و هرگونه آمد و شد به آن استان ممنوع شده است.

به گفته غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، از روز گذشته (یکشنبه) همه فعالیت های بازرگانی و تفریحی و اجتماعی در آن استان تعطیل می شود، ولی فروشگاه های مایحتاج عمومی و همچنین میوه فروشی ها و قصابی ها باز خواهند ماند.

همچنین شرکت های مسافربری باید تعطیل کنند و اماکن عمومی و محل تجمع مردم بسته خواهند شد.

با آن که حسن روحانی و مقامات حکومتی از به کار بردن واژه قرنطینه خودداری می ورزند، روزنامه های تهران امروز (دوشنبه) نوشتند که استان خوزستان به طور کامل به حال قرنطینه در آمده است.

علیرغم همه این واقعیت ها، حسین اشتری فرمانده نیروهای انتظامی حکومت ادعا کرده گفت: «ستاد ملی مقابله با کورونا هیچ برنامه ای برای قرنطینه کردن شهرها ندارد و نیروهای انتظامی نیز چنین تصمیمی نگرفته اند.

شماری از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر قاطعانه خواستار شده بودند که شهرهایی در استان های گیلان و مازندران به طور کامل بسته شوند، ولی این خواسته، از جانب دولت و مقامات مسئول بی پاسخ گذاشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا