آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

قزوین؛ محکومیت ولی اسدی به جزای نقدی

ولی اسدی، فعال مدنی و یکی از لیدرهای تیم تراختور آذربایجان در شهر قزوین توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین به ۳۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

ولی اسدی، فعال مدنی و یکی از لیدرهای هواداران تیم تراختور آذربایجان در شهر قزوین، طی حکمی که روز ۸ آبان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین به صورت شفاهی به وی ابلاغ شده، مجموعا‌ به سیصد و ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

اتهام‌ ولی اسدی در احضاریه ای که در تاریخ ۴ مهر ماه‌ دریافت کرده: «اجتماع‌ و تبانی‌ جهت اقدامات ضد امنیت کشور»، «تشویش اذهان عمومی»، «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی»، «توهین به مقام معظم رهبری» با مصادیق «حمایت از عباس لسانی فعال تجزیه طلب تورک محکوم‌ شده»، «حمایت از فعالین تجزیه طلب تورک و عرب»، «حمایت از اشعار تجزیه طلبانه»، «تهدید نظام جمهوری اسلامی و دعوت به انجام اقدامات مخل‌ امنیت کشور» عنوان‌ شده بود.

دادگاه‌ در دادنامه‌ ابلاغی متهم‌ را از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»  به ۱۵۵ میلیون ریال و از بابت اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران» مبلغ ۱۵۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم نموده است، که فقط یکی از مجازاتها قابل اجرا میباشد.

ولی‌ اسدی ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ با اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت در شبکه‌های مجازی» از سوی اداره اطلاعات قزوین بازداشت و پس از یک هفته بازجویی با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد.

در سالهای گذشته فشارهای امنیتی بر فعالین استان قزوین همگام با دیگر مناطق آذربایجانی روند رو به رشدی گرفته و فعالین مدنی زیادی در این استان احضار، بازجویی، بازداشت و بر علیه‌شان تشکیل پرونده شد است.

ممانعت چندین ساله در صدور مجوز برای درخواست نهاد مردمی «وارلیق» ، ممانعت از برپایی جلسات فرهنگی و کلاسهای تورکی، تشکیل پرونده برای فعالین مجازی این استان به بهانه فعالیتهای قومی، برخوردهای امنیتی شدید با گروههای طرفدار تراختور در این استان، عدم تأیید صلاحیت فعالین فرهنگی و مدنی آذربایجانی داوطلب در انتخابات شهرهای این استان، بخشی از برخوردهای مراکز امنیتی در مواجهه با مسئله تورک‌ها و آذربایجان در این استان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا