دانش و فن آوری

قطر بزرگ‌ترین نیروگاه تولید انرژی خورشیدی جهان را می‌سازد

دولت قطر مصمم است، بیش از پیش برای تولید برق از انرژی خورشیدی بهره بگیرد. بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در منطقه «خرسعة» با فاصله ی 10 کیلومتری از «دوحه» پایتخت قطر و با قدرت 800 مگاواتی در اوایل سال آینده میلادی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش «الجزیره»، قطر قرار دادی را برای ساخت بزرگترین ایستگاه تولید برق از انرژی خورشیدی در جهان را با قدرت 800 مگاوات در منطقه «خرسعة» امضا کرد.

 

این ایستگاه با مبلغ 1.7 ملیارد ریال قطر (467 میلیون دلار) در منطقه خرسعة با فاصله ی 10 کیلومتری از «دوحه» پایتخت قطر در غرب این شهر و با قدرت 800 مگاواتی در اوایل سال 2021 آغاز به کار خواهد کرد.

این قرارداد روز یکشنبه (19 ژانویه) با حضور «شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفة آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر میان شرکت برق و آب قطر و شرکت «سراج 1» و شرکت «ماروبینی» ژاپن و «توتال» فرانسه به امضا رسید.

بنا به این گزارش قرار است شرکت سراج 40 درصد و شرکت های ماروبینی و توتال 60 درصد از مسئولیت ساخت و تولید انرژی در این ایستگاه را در طول 25 سال بر عهده بگیرند.

ایستگاه انرژی خورشید خرسعة از مهم ترین دستاورد های کشور قطر در سطح منطقه به شمار می رود زیرا این طرح شامل جدید ترین تکنولوژی در استفاده از صفحات خورشیدی، استفاده از روبات ها برای عملیات پاکسازی مستمر این صفحات و سیستم های دنبال کننده خورشید برای تولید با کیفیت برق موجب کاهش هزینه ها می شود و در نوع خود بی نظیر است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا