آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«قلوبنا معکم/قلب ما با شماست»؛ پخش هزاران پوستر در اردبیل در حمایت از اعتراضات ملت عرب احواز

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل، امروز دوشنبه ۲۸ تیر، در حمایت از اعتراضات ملت عرب احواز هزاران پوستر در سطح این شهر پخش کردند.

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل، امروز دوشنبه ۲۸ تیر، در اعتراض به وضعیت وخیم ملت عرب در خطه احواز و به منظور حمایت از خواسته های به‌حق و انسانی آنها، اقدام به تهیه و توزیع هزاران پوستر در سطح این شهر کردند.

در این پوستر ها به همراه تصویر چفیه که نماد ملت عرب لحاظ گردیده عبارات «قلوبنا معکم #الاحواز» و «#آرخانداییق_الاحواز»  نوشته شده است.

طی روزهای گذشته ملت عرب در شهرهای مختلف مملکت احواز بدلیل مشکلات ناشی از خشکانده شدن رودها و تالاب هایشان دست به اعتراض های گسترده در سطح شهر زده اند که بنا به اخبار منتشر شده از طرف منابع محلی و حقوق‌بشری تاکنون ۳ نفر در اعتراض ها به گلوله نیروهای امنیتی کشته شده اند.

ویدیوهای منتشر شده حاکی از آن است که تجمع شهروندان در شهرهای مختلف خطه احواز از جمله شهر خفاجیه (سوسنگرد)، با خشونت نیروهای نظامی و تیراندازی به سمت معترضین همراه بوده است.

علاوه بر این منابع محلی گزارشاتی مبنی زخمی شدن شماری از شهروندان معترض و همچنین بازداشت گسترده معترضین در شهر محمره (خرمشهر) و دیگر شهرها را منتشر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا