جهان

لاییکا گولتکین، سردسته گروه تروریستی‌ زنان پ‌ک‌ک: “به قره باغ می رویم و ارمنی ها را آزاد می کنیم”

در آستانه جنگ قره باغ، که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، ارمنستان صدها (به گفته برخی منابع، هزاران نفر) تروریست پ‌ک‌ک / ی‌پ‌گ را از عراق و سوریه انتقال و در مناطق اشغالی آذربایجان مستقر کرد.

در آستانه جنگ قره باغ، که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، ارمنستان صدها (به گفته برخی منابع، هزاران نفر) تروریست پ‌ک‌ک / ی‌پ‌گ را از عراق و سوریه انتقال و در مناطق اشغالی آذربایجان مستقر کرد. این گزارشات همچنین توسط رسانه های خارجی نیز گزارش شده است.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی گزارش می دهد که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک نیز این گزارشات را تأیید کرده است. روزنامه صباح ترکیه نوشت، لاییکا گولتکین، که یکی از رهبران گروه زنان «ی‌ژ‌آ استار» پ‌ک‌ک است، در این باره اظهار نظر کرده است. این تروریست گفته که “آنها می گویند پ‌ک‌ک تمام شده است. اما پ‌ک‌ک هنوز تمام نشده است. ما به قره باغ می رویم و ارامنه را آزاد می کنیم. مطمئناً ما خواهیم رفت و هر وقت ارمنی ها اراده کنند به مردم ارمنستان ملحق خواهیم شد.”

لاییکا گولتکین یکی از تروریستهای پ‌ک‌ک است که در ترکیه در “لیست قرمز” تحت تعقیب می‌باشد. پاداش ۱۰ میلیون لیری برای دادن هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری این تروریست شود، تعیین شده است.

لازم به ذکر است که ارتش آزربایجان هنگام آزادسازی سرزمینهای اشغالی، بسیاری از تروریستهای پ‌ک‌ک را که در صفوف ارتش ارمنستان می جنگیدند از بین برد. نام بسیاری از اعضای پ‌ک‌ک که در کنار ارمنی ها می جنگیدند شناسایی شده و نهاد های قضایی آذربایجان پرونده ای جنایی علیه آنها تشکیل داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا