اجتماعیایرانسیاست

ماجرای فیلم تخته سفيد از روح الله زم و فریب وی با عنوان تبادل با یکی از زندانی‌های حکومتی در اروپا

فیلمی که توسط شبکه‌های ۲ و ۳ ایران از روح الله زم در حالی که در یک تخته سفيد توضیحات دیکته شده‌ای را ارایه می‌دهد، منتشر شده، فریبکاری برای گرفتن فیلم از او با عنوان تبادل وی با یکی از زندانی‌های حکومتی در اروپا بوده است.

پدر روح الله زم که روز قبل از اعدام با وی ملاقات حضوری داشته در یک پست اعلام کرد:
“روح الله از ما پرسید، آیا این روزها فیلمی علیه من پخش کرده‌اند؟ گفتم آری اتفاقاً شبکه‌های ۲ و ۳ سیمای ملی فیلمی در دو شب گذشته پخش کرده است که در آن تأکید بر اتهامات جاسوسی و لودادن جایگاه شهید سلیمانی و دریافت دلار از کشورهای خارجی داشته‌ای و پای «وایت بُرد» داشتی اسامی را می‌نوشتی! گفت عجب!”

روح ‌الله پس از آن گفت: “این صحنه مربوط به یکماه پیش و بازجویی‌ام توسط حفاظت قوه قضاییه بود، با اینکه پرونده مختومه وحکم هم صادر شده اماقوه حدود دو ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که طی آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت. این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است، گفتند که آقای رییسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد! گفتم مبادله یعنی چه؟ گفت مرا بدهند و کسی را از آن طرف آزاد کنند، گفتند تو اینها را بنویس و ما این فیلم را فقط برای آقای رییسی تهیه می‌کنیم و هیچ استفادۀ دیگری ندارد!”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا