اقتصادایرانجهانسیاست

مادورو برای امضای “نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله” به تهران می‌آید

وزیران خارجه ایران و ونزوئلا روز دوشنبه ۲۶ مهر در نشست خبری مشترک در تهران اعلام کردند، رئیس جمهور ونزوئلا "در ماه های آینده" به ایران سفر می کند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا “در ماه های آینده” به ایران سفر می کند. به گزارش خبرگزاری مهر، این اظهارات را حسین امیرعبداللهیان و فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیران خارجه ایران و ونزوئلا روز گذشته در نشست خبری مشترک در تهران اعلام کردند.

عبداللهیان گفت: “گفتگوهای مهمی با یکدیگر داشتیم و توافق کردیم نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم. رئیس جمهور ونزوئلا در ماه های آینده به تهران سفر می کند و ما سند را امضا می کنیم. قبل از پایان سال جاری کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران برگزار خواهد شد و ما در جریان این نشست، این سند را پاراف خواهیم کرد.”

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: “در آینده نزدیک سفر مادورو به تهران را خواهیم داشت.”

وی همچنین با اشاره به دستگیری الکس ساب، تاجر کلمبیایی و یکی از کلیدی‌ترین عوامل مالی حکومت نیکلاس مادورو در ونزوئلا هنگام سفر به ایران و استرداد او به آمریکا توسط دولت آفریقایی کیپ ورد، آن را “راهزنی” توصیف کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: “روابط ایران و ونزوئلا استراتژیک است و من خوشحالم که اعلام کنم می توانیم تا پایان امسال یک جلسه کمیسیون مشترک در تهران برگزار کنیم. ما می خواهیم آینده ای را با شما بر اساس احترام به قوانین بین المللی و مدارا بسازیم.”

گونسالس افزود: “فردی که ربوده شده، عضو هیئت دولت ملی برای مذاکره با اپوزیسون بوده است که مورد آدم ربایی قرار گرفته است و ما آن را محکوم می‌کنیم.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا