خاورمیانه

مایک پمپئو؛ نیروهایمان را از افغانستان خارج می‌کنیم!

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به پیشرفت در مذاکرات میان واشنگتن و طالبان بر خروج نظامیان کشورش از افغانستان تاکید کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا که عصر دیروز در یک سفر اعلام نشده وارد کابل شده طی نشست خبری با بیان اینکه در مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان پیشرفت حاصل شده است اظهار داشت: “آمریکا به گروه طالبان اعلام کرده که حاضر است نیروهای خود را از افغانستان خارج کند اما تا به امروز، روی جدول زمانی خروج توافقی نکرده‌ایم”.

پمپئو با بیان اینکه تمامی مشکلات در افغانستان را رایزنی خواهند کرد، گفت: “سعی دارد طالبان را برای دیدار با مقامات افغان قانع کند. در مذاکرات با طالبان پیشرفت ایجاد شده و انتظار می رود طی سه ماه آینده توافق حاصل شود”.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت افغانستان را درباره مذاکرات با طالبان در جریان قرار داده‌اند، تاکید کرد هیچ موردی در مذاکرات صلح پنهان نیست.

وی با اشاره به اهمیت نقش پاکستان برای صلح در منطقه گفت: “از پاکستان منتظر هر گونه حمایت هستیم. اگر با طالبان صلح حاصل شود، به نفع تمامی کشورهای منطقه منجر خواهد بود”.

پمپئو با تاکید بر اینکه پیشرفت روند صلح افغانستان به نفع تمامی بازیگران منطقه است، عنوان کرد: ” تلاش ها برای برهم زدن روند صلح در افغانستان به سود ایران نخواهد بود. امیدوارم تهران این را درک کند. غرب افغانستان مرز طولانی با ایران دارد”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا