ایران

مجروحان «جمعه خونین» زاهدان با مولوی عبدالحمید دیدار کردند

گزارش‌ها حاکی است که شماری از مجروحان «جمعه خونین» زاهدان روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن با مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در مسجد مکی دیدار کردند.

دفتر مولوی عبدالحمید تصویری از دیدار مجروحان «جمعه خونین» با امام جمعه اهل سنت زاهدان در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است.

کانال «حال وش» که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد نیز نوشته است: «شماری از مجروحین جمعه خونین ٨ مهر ماه » در مسجد مکی زاهدان با مولوی عبدالحمید «دیدار و بر دادخواهی و مجازات آمران و عاملان کشتار تاکید کردند.»

این کانال خبری اضافه کرده است: « در دیدار مجروحین اعتراضات زاهدان با مولوی عبدالحمید به پیگیری دادخواهی تا احقاق حق آسیب دیدگان و مجازات آمران و عاملان کشتار مردم بیگناه تاکید شد».

«جمعه خونین» زاهدان با تجمع جمعی از مردم زاهدان در روز جمعه هشتم مهر ماه پس از خطبه‌های مولوی عبدالحمید در اعتراض به موضوع «تجاوز یک سرهنگ نیروی انتظامی به یک دختر بلوچ» در چابهار آغاز شد. اما حاضران در این تجمع اعتراضی با شلیک مستقیم ماموران امنیتی روبرو شدند.

به گفته سایت‌های محلی و سازمان‌های حقوق بشری، نزدیک به یک‌صد نفر در «جمعه خونین» زاهدان کشته شدند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، مستقر در نیویورک، می‌گوید «جمعه خونین» زاهدان با بیشترین شمار کشته‌شدگان طی یک روز، «مرگبارترین سرکوب سال» بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا