آذربایجانایران

مجید زینال پور متخلص به گونش در خیابان از کتاب خویش رونمائی کرد

مجید زینال پور متخلص به گونش شاعر و نویسنده اهل شهرستان چایپارا روز ۲۶ آذر ۱۴۰۲، در اعتراض به عدم صدور مجوز رونمایی کتابش از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به رونمایی از کتاب تازه انتشار یافته خویش در خیابان های شهر نمود.

آقای زینال پور با حضور در مغازه، منزل وخیابان های شهر و توزیع چندین جلد از آثار خویش در میان مردم ضمن معرفی اثر تازه نشر یافته اش در اقدامی نمادین از کتابش رونمایی کرده است.

نزدیکان آقای زینال پور به منابع آذنیوزتی وی اطلاع داده اند که این شاعر، چندین بار جهت اخذ مجوز رونمایی از کتاب خویش به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مربوطه مراجعه نموده اما پس از عدم حصول نتیجه و ممانعت مسئولین مربوطه، اقدام به رونمایی نمادین از کتابش کرده است.

عدم اعطای مجوز به رونمایی از آثار شاعران،نویسندگان و هنرمندان آذربایجانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسبوق به سابقه است.

پیشتر مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی آذربایجانی سولدوز اثر دکتر علیرضا خیابانی نیز از سوی مسئولین لغو شده بود.

۷۷ سال پیش در ۲۶ آذرماه ۱۳۲۵ پس از سقوط حکومت ملی آذربایجان، ارتش پهلوی دوم در اقدامی ضد انسانی و فرهنگی در میادین اصلی شهرهای آذربایجان تلی از کتابهای تورکی ایجاد کرده و آنها را آتش زدند،نیروهای ارتش به غارت و قتل عام مردم آذربایجان دست زده و با تخریب و سوزاندن آثار مکتوب در رابطه با تاریخ و هویت ملت آذربایجان و کتابهای تورکی خواستند تا هویت آن را نابود کنند.

طی سالهای اخیر فعالین حرکت ملی در شهرهای مختلف آذربایجان با توزیع وپخش گسترده کتابهای تورکی همزمان با سالروز کتابسوزی در آذربایجان از سوی حکومت پهلوی،با پاسداشت زبان مادری از بازگشت ملت آذربایجان به هویت و تاریخ خود سخن میگویند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا