ایرانسیاست

محمدرضا فلاح‌زاده مشهور به ابوباقر جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد

به‌ پیشنهاد حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران و موافقت علی خامنه‌ای، رهبر ایران، محمدرضا فلاح‌زاده به سمت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.

خبرگزاری‌های حکومتی ایران روز دوشنبه ۳۰ فروردین با اعلام این خبر نوشتند، در پی «شهادت» محمد حسین‌زاده حجازی، محمدرضا فلاح‌زاده به سمت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.

محمدرضا فلاح‌زاده (زاده ۱۳۴۱ ابرکوه، یزد) مشهور به «ابوباقر» پیش‌تر سمت معاون هماهنگ کننده سپاه قدس را بر عهده داشت که سومین مقام ارشد این نیرو به شمار می‌رفت.

در دوره‌ای که قاسم سلیمانی در جنگ سوریه حضور مستقیم داشت، محمدرضا فلاح‌زاده دومین فرد پس از او بود که فرماندهی سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بر عهده داشت.

محمدرضا فلاح زاده، یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گشتی در اطراف حلب در سال ۲۰۱۷ با دیگر فرماندهان سپاه در این تصویر دیده می شود. عکس: شیار ترکو

در سال ۲۰۱۷ محمدرضا فلاح‌زاده در کنفرانس آستانه قزاقستان بین رژیم سوریه و مخالفان، رسما به عنوان مشاور وزیر خارجه ایران معرفی شد.

محمدرضا فلاح زاده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مذاکرات ۲۰۱۷ آستانه به عنوان مشاور وزیر خارجه ایران شرکت کرد. تصویر: شیار ترکو

گفته می‌شود او هماهنگ کننده بین فرماندهی های ایرانی و سوری است، خصوصا در مورد ورود سلاح، کارشناسان و ستیزه‌جویان خارجی و ایرانی. فلاح‌زاده در سال ۱۳۹۵ در سوریه مجروح شده بود.

عکسی از محمد رضا فلاح زاده ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ در تشییع جنازه مادرش، نرگس اکرمی در حالی که در سوریه از ناحیه گردن و بازو زخمی شده بود دیده می‌شود. ای‌ان‌تی

وی همچنین، در فاصله سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ استاندار یزد بود. فلاح‌زاده در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان میانی سپاه پاسداران محسوب می‌شد و پس از جنگ فرماندهی لشکر ۱۹ فجر، سپاه استان یزد، استان اصفهان و استان فارس، همچنین فرماندهی قرارگاه سازندگی کربلا را برعهده داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا