آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

محمد کاظمی و رضا شهریور از زندان تبریز آزاد شدند

محمد کاظمی و رضا شهریور، فعالین مدنی آذربایجانی که در جریان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان بازداشت شده بودند، در تاریخ ۱۹ مرداد، با تودیع قرار وثیقه موقتاً از زندان تبریز آزاد شدند.

محمد کاظمی و رضا شهریور، فعالین مدنی آذربایجانی که در جریان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان بازداشت شده بودند، در تاریخ ۱۹ مرداد، با تودیع قرار وثیقه موقتاً از زندان تبریز آزاد شدند.

این فعالین آذربایجانی روز سه شنبه ۵ مرداد در شهر تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۸ مرداد از بازدشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند.

نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری، شاهین برزگر و امیر ستاری رئوف از فعالین مدنی آذربایجانی ساکن تبریز طی تماس های جداگانه ای که با خانواده خویش داشته اند اطلاع داده اند که شامگاه روز چهارشنبه ۲۰ مرداد، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی تبریز منتقل شده‌اند.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان، تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است و تا کنون تنها اسامی برخی از بازداشتی ها از جمله پرویز سیابی گرجانی، نادر صادقیان، یوسف سلحشور، اولدوز قاسمی، محمد محمودی، رضا شهریور، محمد کاظمی، سیامک کوشی، کریم اسماعیل زاده، فراز معمار آذر، هادی محمدی، وحید محمدی، حسین قره جه داغی، جواد دهقان، محمد مردی، داوود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، شهروز برزگر، صالح اکرامی و بابک رضایی در شهرهای تبریز، اردبیل و تهران احراز شده است.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا