ایرانسیاست

محکومیت زندان برای گروهی از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه ۹۸

گزارش شده است که ۱۱ نفر از شهروندان آملی که در اعتراضات دی‌ماه ۹۸ بازداشت‌ شده بودند توسط دادگاه انقلاب مجموعا به ۸۸ ماه زندان محکوم شده‌اند.

وبسایت حقوق بشر در ایران گزارش می‌دهد که بر اساس حکم صادر شده از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان آمل، حکم زندان این شهروندان روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه به صورت غیابی توسط قاضی مرتضی مهدوی صادر و روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه به آنها ابلاغ شده است.

در حکم ابلاغ شده اسمی افرادی چون علی شکری، آزاده جوانی، علیرضا محمدنژاد، آیدین جوانی، فرشته محمودی، حسین مصطفی‌نیا، میثم خدابنده‌لو، حمید محمدی‌ایرانی، امین فروحی، محمدرضا شجاع، و آیدا جوانی دیده می‌شود.

بر اساس حکم صادره، اتهام هر یک از این شهروندان «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

گفتنی است که در این گزارش اطلاعاتی در مورد زمان بازداشت و یا آزادی این شهروندان ذکر نشده است.

بر اساس این گزارش حکم صادره به علت حضور این شهروندان در اعتراضات دی ماه سال گذشته در میدان اصلی شهرستان آمل و در پی اعتراض به ساقط شدن پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین توسط حمله موشکی نیروی سپاه پاسداران و مرگ ۱۷۶ سرنشین این پرواز بوده است.

پیش از این وبسایت حقوق بشر در ایران گزارش داده بود که ۵ نفر دیگر از شهروندان آمل که در این اعتراضات بازداشت شده بودند نیز روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت در پروند‌هایی جداگانه توسط دادگاه انقلاب این شهرستان با ریاست قاضی مهدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر یک به ۶ ماه زندان محکوم شدند و این حکم روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت به آنها ابلاغ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا