ایران

محکومیت یکی از متهمان اعتراضات آبان‌ماه به ۳ ماه حبس و کتابخوانی

دادگاه انقلاب قوه قضاییه ایران برای یکی از متهمان اعتراضات آبان‌ماه در این کشور ٣ ماه حبس در نظر گرفته است که طی آن باید کتابخوانی کند.

پیام درفشان، وکیل متهم پرونده اعتراضات اخیر در ایران گفت: موکل که جوانی 21 ساله است در حوادث آبان ماه بازداشت شده است. دادگاه در حکم خود تصریح کرده که با تعلیق مراقبتی، موکل موظف است ظرف مدت 6 ماه مبادرت به مطالعه و رونویسی از سه جلد کتاب کند و بر این اساس، فقط سه ماه از مجازات صادره قابل اجراست.

 

به گزارش عصر ایران، وی با بیان اینکه اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف در معابر عمومی و قرار دادن جعبه مقوایی در سطل زباله آتش گرفته و اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به عنوان اتهمات این فرد عنوان شده است توضیح داد: دادگاه وی را ابتدا به یکسال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد اما در ادامه این حکم با توجه به فقدان سابقه کیفری متهم، اوضاع و احوال خاص وی از قبیل جوانی و سرپرستی مادر، اجرای مجازات یاد شده را مناسب ندانسته و 9 ماه از یکسال حبس صادره و همچنین تمام شلاق تعزیری را به مدت پنج سال تعلیق کرده است.

گفتنی است پیشتر نیز شعبه 26 دادگاه انقلاب در ایران یکی از متهمان این حوادث را به سه ماه حبس تعزیری، کتابخوانی و ارائه خدمات رایگان به جانبازان به مدت چهار ماه محکوم کرده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا